پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 170540

هنگامی که ماه کامل است اتفاقات عجیبی می افتد اگر شک دارید از یک ماما وکارمند بیمارستان یا معلم ابتدایی، بپرسید. اما علم درباره نیروی ماه چه می گوید؟ آیا واقعا روی رفتار و آن چه حس می کنیم تاثیر می گذارد؟متخصصان می گویند هنگامی که ماه کامل است، ممکن است روی فرد تاثیراتی بگذارد. آنان به مواردی در این زمینه اشاره کرده اند که در ادامه می آید .

وقتی سلامت شما با ماه گره می خورد

سلامت نیوز: هنگامی که ماه کامل است اتفاقات عجیبی می افتد اگر شک دارید  از یک  ماما وکارمند بیمارستان یا معلم ابتدایی، بپرسید. اما علم درباره نیروی  ماه چه می گوید؟ آیا واقعا روی  رفتار و آن چه حس می کنیم تاثیر می گذارد؟متخصصان می گویند  هنگامی که ماه کامل است، ممکن است روی فرد تاثیراتی بگذارد. آنان به مواردی در این زمینه اشاره کرده اند که در ادامه می آید .

تمام شب در رختخواب غلت می زنید:
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، اگر هر وقت  که ماه کامل است با مشکل خواب رو به رو می شوید، خوب است بدانید که این امر تصادفی نیست. نتایج تحقیقاتی که در کشور سوئیس انجام شده است نشان می دهد، هنگامی که ماه کامل است کیفیت خواب برخی افراد کاهش می یابدو به سختی می توانند بخوابند. علاوه بر آن میزان ملاتونین بدن آنها نیز کاهش پیدا می کند که نشان می دهد روشنایی ماه باعث پایین آمدن  ملاتونین بدن  وکاهش سیگنال های خواب می شود.

روی خلق و خو تاثیر می گذارد:
طبق مقاله چاپ شده در نشریه   UCLA که درباره اختلال عاطفی نوشته شده است، هر نوع تغییری در حالت  روحی می تواند  به میزان روشنایی که آن شب ماه  ایجاد کرده است، وابسته باشد . هر چه روشنایی بیشتر باشد بی  خوابی و بیداری بیشتر است.اگر چه درخشندگی ماه می تواند مشکل ساز باشد اما نبود آن نیزممکن است باعث افسرد گی شود.

باعث تحریک خون می شود:
بدون شک نیروی جاذبه ماه قوی است. کافی است به جزر ومد نگاه کنید. پس منطقی به نظر می آید که روی جریان مایعات در بدن مانند خون،خلط و ماده شیمیایی مغز تاثیر بگذارد. نتیجه مطالعه ای که در سال 2004 انجام شد نشان داد که تعداد افرادی که  به دلیل خونریزی در  بیمارستان بستری می شوند، هنگام کامل بودن ماه افزایش پیدا می کند.

باعث بروزحمله صرع می شود:
به گزارش هلث نیوز ، نتایج یک بررسی  8 ساله محققان برزیلی  درباره مرگ ناگهانی بر اثر حمله صرع نشان می دهد که 70درصد از این موارد هنگام کامل بودن ماه رخ داده است. هم چنین نتایج بررسی سال 2008 نشان می دهد که با ابری شدن هوا هنگامی که ماه کامل است، تعداد حملات صرع کاهش می یابد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha