رئیس شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور ضمن هشدار نسبت به استفاده لیزر در آرایشگاه‌های زنانه گفت: عوارض لیزر غیرقابل برگشت بوده و این اقدام باید توسط افراد دوره دیده و مجرب انجام گیرد.

سلامت نیوز:رئیس شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور ضمن هشدار نسبت به استفاده لیزر در آرایشگاه‌های زنانه گفت: عوارض لیزر غیرقابل برگشت بوده و این اقدام باید توسط افراد دوره دیده و مجرب انجام گیرد. 


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمدرضا رزاقی لیزر را یک روش درمانی برشمرد که بیشتر مردم نسبت به آن آگاهی ندارند، افزود: در جامعه کنونی همه لیزر را به عنوان یک روش زیبایی می‌شناسند و تصور می‌کنند کاشت و برداشت مو همچنین از بین چربی شکم و صورت تنها کاربرد لیزر است در حالی که هدف اصلی کاربرد لیزر درمانی بوده و در اکثر رشته‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: درمان‌های پوستی، رفع عیوب انکساری چشم، درمان سنگ‌های کلیه، برداشتن پروستات، انجام جراحی و طب فیزیکی و توانبخشی از جمله کاربردهای لیزر در حوزه درمان است.


رزاقی با اشاره به اینکه استفاده از لیزر در رشته‌های تخصصی همچون دندانپزشکی و زنان و مامایی نیز کاربردهای بسیاری دارد، اظهار داشت: استفاده از لیزر به عنوان یک وسیله زیبایی امروز در کشور بیشتر نمود پیدا کرده و بیشترین کاربرد لیزر در ایران مربوط به کاشت و برداشت مو است.


وی ادامه داد: هر چند که ما استفاده جانبی یا زیبایی از لیزر را منع نمی‌کنیم ولی نباید از کاربرد پزشکی و درمانی آن غافل ماند.


رئیس شبکه ملی تحقیقات لیزر پزشکی کشور تأکید کرد: افرادی که لیزر انجام می‌دهند باید حتماً دوره دیده باشد و مجوزهای لازم در این زمینه را اخذ کنند چرا که اقدام این عمل توسط افراد بدون تجربه سبب بروز عوارض در افراد می‌شود.


رزاقی نسبت به استفاده از لیزر در آرایشگاه‌های زنانه هشدار داد و تصریح کرد: عوارض لیزر اصولاً غیر قابل برگشت بوده بنابراین استفاده از آن باید با احتیاط انجام شود.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در زمینه کاربرد لیزر در مسیر صحیح حرکت کنیم که مردم از نتایج مثبت آن بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha