شست خبری اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران که با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

سلامت نیوز:نشست خبری اختتامیه ششمین دوره المپیاد، پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران که با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،  محمد رضایی در این نشست اظهارکرد: سازمان ورزش با پشتوانه رویکرد مدیریت شهری به دنبال همگانی کردن ورزش در تهران است. هدف ما این است که با استفاده از تحقیقات علمی و کاربست های اجرایی آنها بتوانیم مردم را برای مشارکت های بدنی بیشتر به صحنه بیاوریم.


وی با تاکید بر اینکه گردونه فعالیت های ورزشی در محلات در حوزه ورزش همگانی نیاز به زیرساخت دارد، افزود: خوشبختانه شهرداری تهران در این خصوص اقدامات بی نظیری را انجام داده و از این حیث بسیار قوی وارد صحنه شده و فعالیت می کنیم .


سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران تاکید کرد: در حال حاضر حدود 2200 بوستان با رویکرد مبلمان ورزشی در تهران وجود دارد و شهرداری تهران هر کجا که فضا و امکانی بوده وارد شده و سعی کرده است برای گسترش ورزش همگانی سرمایه گذاری کند .


رضایی با اشاره به فعالیت 360مجموعه ورزشی و حدود 350خانه ورزش در تهران خاطرنشان کرد: یکی از موفقیت های بزرگ ما در  شمشمین دوره المپیاد و پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران حضور گسترده شهروندان است . به عبارتی دیگر دراین دوره 42 رشته ورزشی برای خانم ها و آقایان تعریف شده و 95 درصد از یک میلیون و 200 هزار شرکت کننده نوجوان و جوان هستند .


وی با تاکید بر ضرورت دانش بنیان کردن فعالیت ورزشی در تهران گفت: به طور قطع یکی از هدف های مدیریت شهری و معاوت امور اجتماعی تقویت ، علمی کردن و دانش بنیان کردن فعالیت های ورزشی در سطح محلات است .


رضایی در ادامه با بیان اینکه 30درصد اعتبارات تمامی فدارسیون های ورزشی باید به ورزش همگانی اختصاص یابد، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی این اتفاق نمی افتد اما شهرداری براساس رویکرد شهروند مدار خود با فدارسیون های ورزشی وارد تعامل شده و توانسته در بخش های آموزشی و استعدادیابی تفاهمات خوبی را برقرار کند .


در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از آسیب ها و بحران هایی که مردم عزیز را رنج می برد ، فقر حرکتی است، گفت: متاسفانه مردم کمتر از حد استاندارد ورزش را درسبد زندگی خود  قرار می دهند بر این اساس، سازمان ورزش هدف خود را مقابله با این نگاه قرار داده و تلاش ما این است تا با سلامت جسمی بخشی از سلامت روحی و روانی شهروندان را تامین کنیم. 


وی با اشاره به گسترش فضاهای ورزشی در تهران طی ده سال اخیر عنوان کرد: امروز با راه اندازی بوستان های بانوان، ورزشگاه های کوثر و ایجاد زیرساخت های ورزشی در تمامی بوستان ها مردم به راحتی می توانند از امکانات استفاده کنند. در واقع این امکانات به صورت رایگان و به آسانی در دسترس است.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر افزایش زیرساخت های ورزشی در جنوب تهران نسبت به شمال شهر خاطرنشان کرد: رویکردی که ما در حوزه ورزش داریم، این است که با استفاده از نخبگان حوزه ورزش در6 محور عمده یعنی توسعه ورزش همگانی، پربار کردن اوقات فراغت ، توسعه استفاده از تجهیزات ارزان قیمت ورزشی ، توسعه فرهنگ ورزشی و ترویج ارزش های اخلاقی حین ورزش، توجه به سالمندان، معلولان و زنان باردار وبهره مندی از فرصت های موجود اقدامات مناسبی را انجام دهیم .


امرودی محله ای کردن و استاندارد سازی ورزشگاه ها و فعالیت های ورزشی از دیگر اهداف مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما این است تا ورزش به نحوی در میان تمامی اعضای خانواده رواج پیدا کند و به قول شهردارتهران به صورت یک یکم شاهد ورزش در خانه ها باشیم .
وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای ورزش همگانی ورزش های خانوادگی است آن هم در شرایطی که در شبکه های مجازی اعضای خانواده را به سمت هویت های انفرادی می  کشاند .


به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در حال حاضر بیش از دو هزار ایستگاه سلامت برای خانم ها و آقایان در شهرفعال است و 560 زمین چمن استاندارد پذیرای شهروندان در مناطق مختلف است.


امرودی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های این دوره از المپیاد ، پاراالمپیاد و فعالیت های ورزشی محلات شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این دوره 32 هزار تیم که 12 هزار تیم آن خانم هستند حضور داشتند و 9 رشته ورزشی برای معلولان و جانبازان تعریف شد.


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه امروز اگر کسی بخواهد در شهر تهران ورزش کند امکانات به قدر کفایت وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه ورزش امسال پروژه ای را از صفر شروع نخواهیم کرد جز پروژه ای مشارکتی  که سازمان های مردم نهاد و مردم در آن نقش پررنگ دارند. 


امرودی در پایان به دستاوردهای شهرداری تهران در حوزه جانبازان و معلولان پرداخت و گفت: در حال حاضر 4 مجموعه خاص معلولان و جانبازان فعال هستند یک مجموعه بین المللی جانبازان نیز در تهران تاسیس شده که درنوع خود در دنیا کم نظیر است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha