عضو انجمن جراحان عمومی با اشاره به مشاهده مواردی از بی احترامی به پزشکان و متخصصان که به دلیل شرایط نامساعد روانی همراهان بیماران در اورژانس بیمارستان ها اتفاق می افتد و موجب رنجش می شود، بر اهمیت حفظ متقابل حرمت جامعه پزشکی و مراجعان به مراکز درمانی تاکید کرد.

سلامت نیوز:  عضو انجمن جراحان عمومی با اشاره به مشاهده مواردی از بی احترامی به پزشکان و متخصصان که به دلیل شرایط نامساعد روانی همراهان بیماران در اورژانس بیمارستان ها اتفاق می افتد و موجب رنجش می شود، بر اهمیت حفظ متقابل حرمت جامعه پزشکی و مراجعان به مراکز درمانی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر منوچهر دوایی، به نقش جراحان عمومی در اورژانس ها اشاره کرد و گفت: متخصصان جراحی عمومی خط اول درمان در موارد اورژانس جراحی هستند، بنابراین احترام به این قشر از جامعه پزشکی موجب بهره مندی بهتر بیماران از خدمات درمانی می شود.
وی با بیان اینکه در فوریت های جراحی مانند تصادف، سیل و زلزله که شمار مصدومان بیش از یک نفر است و بیشتر مصدومان با ضربه (تروما) مواجه هستند، تصریح کرد: متخصصان جراحی عمومی نقش بسیار مهمی را در درمان بیماران ایفا می کنند.


فوق تخصص جراحی کودکان اظهار کرد: در بخش های اورژانس متخصصان جراحی عمومی اولین افرادی هستند که با بیمار روبرو می شوند و نقش مهمی در درمان و بهبود بیماران دارند، اما گاهی به دلیل شرایط نامساعد همراهان به این قشر از پزشکان بی احترامی می شود که رنجش آنها را در پی دارد.


دوایی ادامه داد: البته باید احترام ها متقابل باشد یعنی هم پزشک شرایط روحی بیمار و همراهان را درک کند و هم آنها از شرایط و حساسیت کاری پزشکان اورژانس درک درستی داشته باشند و بدانند آرامش پزشک موجب بهره مندی بهتر بیمار از خدمات درمانی می شود.


یازدهمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با رویکرد بررسی عوارض جراحی و با حداکثر امتیاز بازآموزی در روزهای 25 تا 27 فروردین ماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha