نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، از تلاش کمیسیون بهداشت برای حمایت‌های بیمه‌ای از مشاوره‌های ژنتیک در بودجه ۹۵ خبر داد.

تلاش مجلس برای حمایت‌های بیمه‌ای از مشاوره‌های ژنتیک در بودجه 95

سلامت نیوز: نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، از تلاش کمیسیون بهداشت برای حمایت‌های بیمه‌ای از مشاوره‌های ژنتیک در بودجه ۹۵ خبر داد.

 به گزارش سلامت نیوز ، عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری اقدامات حمایتی وزارت بهداشت از زوجین برای فرزندآوری بیشتر، گفت: با این حمایت‌ها موانع مهمی از سر راه فرزندآوری خانواده ها برداشته می شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت اعمال سیاست‌های تشویقی برای رشد نرخ باروری در کشور،  تصریح کرد: برنامه‌ریزی مناسب برای جمعیت جوان کشور به منظور ترغیب برای فرزندآوری از سیاست‌هایی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد؛ البته بهتر است دولت برای تشویق زوجین به فرزندآوری به فاکتورهای مهمی مانند بیکاری، تسهیل شرایط ازدواج در سنین پایین‌تر توجه کند.

وی اجرای کامل قانون مرخصی زایمان را در سازمان ها برای افزایش نرخ باروری موثر خواند و گفت: در اجرای مرخصی زایمان نباید تمایز قائل شد؛ این قانون برای همه باید به طور یکسان اجرا شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،  با بیان اینکه تصویب و اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در افزایش نرخ جمعیت تاثیر زیادی خواهد داشت، تصریح کرد: با تصویب و اجرای این طرح وضعیت باروری در کشور بهبود و ارتقا می یابد.

رستمیان با یادآوری افزایش نرخ موالید در کشور، افزود: طبق آمارها نرخ باروری در کشور افزایش یافته؛ البته باید تلاش کنیم که این روند افزایشی تداوم داشته باشد.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، حمایت از زوجین را در بهبود نرخ باروری موثر دانست و ادامه داد: در کشورهایی که با شاخص نرخ منفی روبرو بودند حمایت ها از زوجین افزایش یافت و با ارائه امکانات و مشوق های لازم در حال افزایش نرخ موالید هستند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، با انتقاد از فرهنگ رو به رشد تک فرزندی در کشور،  گفت: برای بهبود و ارتقای نرخ باروری در همین راستا باید اطلاع رسانی از طریق رسانه ها افزایش یابد.

وی با یادآوری شعار "دو بچه کافیست"، گفت: متاسفانه این شعار با روندی که داشته حتی به لایه‌های پایین جامعه منتقل شده و امروزه نیز به دلیل شرایط اقتصادی این موضوع به عنوان یک باور در جامعه مطرح شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، ادامه داد: این فرهنگ که در کشور غالب شده باید با فرهنگ سازی مناسب از بین برود؛  انتظار می‌رود که این مسئله در چارچوب ابعاد مختلف سلامت، بررسی شود؛  البته بسترهای ازدواج برای بهبود نرخ باروری نیز باید فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ارتقای نرخ باروری را در کشور نیازمند حمایت‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی خواند وگفت: حمایت از زوجین در ایجاد فرهنگ لازم برای تغییر باور جامعه نیز مفید است.

وی بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب برای ازدیاد نسل در کشور تاکید کرد و افزود: اگر زیرساختهای لازم فراهم شود، موانعی که سر راه ارتقای نرخ باروری در کشور وجود دارد به طور کلی برطرف خواهد شد.

رستمیان با یادآوری حمایت ها از زوجین نابارور در کشور، گفت: البته در سال 94، 600 میلیارد تومان اعتبار به تنظیم جمعیت اختصاص یافت که از این مبلغ درصدی برای زایمان رایگان و همچنین درصدی برای حمایت از زوجین نابارور اختصاص یافت.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم،  افزایش سن ازدواج را در کاهش نرخ باروری در کشور موثر دانست و گفت: بهتر است دولت زیرساخت ها را برای ازدواج آسان در کشور فراهم کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، یادآور شد: کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس درخصوص اختصاص اعتبار به پیشگیری از بروز معلولیت ها و حمایت‌های بیمه‌ای از مشاوره‌های ژنتیک در بودجه 95 پیشنهاداتی را به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است؛ البته سازمان بهزیستی نیز در همین راستا پیشنهاداتی در خصوص تخصیص بودجه برای پیشگیری از بروز معلولیت‌ها داشته است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ابلاغ سیاست های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری را در بهبود وارتقای نرخ باروری موثر دانست و گفت: با فراهم آوردن بسترهای لازم نرخ باروری در کشور بهبود می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha