سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 176537

یک صبحانه خوب و کامل ترکیبی از کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر به همراه پروتئین است.

بهترین گزینه‌های غذایی برای وعده صبحانه

سلامت نیوز: یک صبحانه خوب و کامل ترکیبی از کربوهیدرات‌های پیچیده و فیبر به همراه پروتئین است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، خوشبختانه گزینه‌های زیادی برای یک صبحانه سالم وجود دارد. در اینجا برخی گزینه‌های مفید غذایی برای این وعده مهم روزانه توصیه شده‌اند:


بلغور جو: جوی دو سر حاوی بتاگلوتان، یک نوع فیبر است که نشان داده سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد. دلیل دیگر خوردن جوی دو سر این است که این ماده مغذی حاوی اسیدهای چرب امگا 3، پتاسیم و فولات است. انتخاب هر نوع از جوی دو سر انتخابی سالم است و تنها باید از خرید انواع طعم دار آن که حاوی شکر است، اجتناب کنید. در عوض می‌توان با کمی میوه، آجیل، شیر و عسل به راحتی آن را در وعده صبحانه مصرف کرد.


ماست: این محصول لبنی حاو یپروتئین زیادی است و می‌تواند در سراسر صبح به شما احساس سیری دهد. انتخاب ماست ساده، بدون چربی و اضافه کردن قطعات میوه به آن گزینه مناسبی برای صبحانه است.


جوانه گندم: سرشار از ویتامین E و فولات است و تنها دو قاشق غذاخوری از آن 15 درصد از نیاز شما را به ویتامین E و 10 درصد از نیازتان به فولات را تأمین می‌کند. ویتامین E اغلب در رژیم‌های غذایی کم است و جوانه گندم می‌تواند بدن شما را از این نظر در روز بی نیاز کند.


موز: هیچ چیز به اندازه مصرف موز در هنگام صبح شما را از پرخوری در طول روز نجات نمی‌دهد. موز سرشار از کربوهیدرات‌های سالم و پتاسیم است که به شما احساس سیری طولانی مدت می‌دهد. پتاسیم موز همچنین به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند.


تخم مرغ: این خوراکی باورنکردنی یک منبع سالم پروتئین محسوب می‌شود و غنی از ویتامین دی است.

 منبع:health
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha