رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با ابراز تأسف از روند رو به افزایش قطع درختان و تخریب باغات در پایتخت گفت: مناطق ١٠و ١١ کمترین سرانه و مناطق ٥ و ١٩ بیشترین سرانه فضای سبز تهران را به خود اختصاص داده اند.

سلامت نیوز:رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با ابراز تأسف از روند رو به افزایش قطع درختان و تخریب باغات در پایتخت گفت: مناطق ١٠و ١١ کمترین سرانه و مناطق ٥ و ١٩ بیشترین سرانه فضای سبز تهران را به خود اختصاص داده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،محمد حقانی، با بیان اینکه آمار دقیقی از اینکه چه تعداد درخت در تهران قطع می شود وجود ندارد، توضیح داد: متأسفانه ما با درختان و باغات که منشاء حیات انسان هاست بیگانه ایم و منافع تجاری اجازه نمی دهد که مانند گذشتگان برای درخت احترام قائل باشیم.

 

میراث دار خوبی برای آیندگان نیستیم

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: در گذشته خانواده ها در حیاط منازلشان به کاشت درخت اقدام می کردند و فرزندان ما به وجود درختان عادت داشتند اما متأسفانه این موضوع به دلیل منافع شخصی نادیده گرفته شد و منجر به از بین بردن درختان و باغات شد و نتوانستیم برای آن جایگزینی پیدا کنیم در واقع نتوانستیم آنچه گذشتگان برای ما به ارث گذاشته اند را نگهداریم و به آیندگان منتقل کنیم.

 

 کاشت ده ها اصله درخت جایگزین یک درخت 70ساله نمی شود

وی با بیان اینکه روند تخریب و قطع درختان در تهران به دلیل منافع تجاری رو به افزایش است، گفت: به هیچ وجه کاشت ده ها اصله درخت نمی تواند جایگزین یک درخت 70- 80 ساله از نظر زیبایی، تلطیف هوا، کاهش درجه حرارت شهر و خاصیت اکولوژیکی درختان شود.

 

ادعای شهرداری مبنی بر افزودن 1000 هکتار به فضای سبز

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درخصوص اقدامات شهرداری برای افزایش سرانه فضای سبز پایتخت نیز گفت: شهرداری در سال جاری اعلام کرد که 1000 هکتار به فضای سبز حاشیه تهران می افزاید و قرار است امروز نیز جشن درختکاری برگزار و در قسمت های شمالی بزرگراه شهید بابایی نهال ها اضافه شود اما باید قبول کنیم که این درختان وقتی به سنین بهره برداری برسند، مدت زمانی طول خواهد کشید.

 

وی اضافه کرد: وظیفه ما این است که از درختان و باغات موجود محافظت کنیم و به فرزندان‌مان هم یاد دهیم که درخت بکارند تا این سنت حسنه ای که از گذشته وجود داشته حفظ شود.

 

سرانه هر تهرانی از فضای سبز 15.5 متر مربع است

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر سرانه هر تهرانی از فضای سبز 15.5 متر مربع است، خاطرنشان کرد: البته هنوز به این عدد مطمئن نیستم که به ازای هر تهرانی 15 متر مربع فضای سبز وجود دارد. در برنامه دوم پنجساله شهرداری قرار است سرانه فضای سبز به 18.3 متر مربع برسد منتهی امکان اینکه این عدد در تهران با توجه به محدودیت منابع آب و فضای زمین اجرا شود نیز زیر سوال است.

 

به گفته حقانی، مناطق ١٠و ١١ کمترین سرانه و مناطق ٥ و ١٩ بیشترین سرانه فضای سبز تهران را به خود اختصاص داده اند.
 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha