سلامت نیوز:یکی از پزشکان و متخصصان جراحی عمومی بیمارستان های بروجرد از نبود دستگاه لاپاراسکوپی در بیمارستان های دولتی این شهرستان انتقاد کرد.
محمد کاکاوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به لزوم برخورداری بیمارستان های دولتی از دستگاه لاپاراسکوپی برای انجام عمل جراحی، پیگیری های فراوانی در پنج سال اخیر برای دریافت این دستگاه از طریق معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شده است.
وی گفت: بعد از چند سال پیگیری مستمر در این زمینه و ورود این دستگاه به استان لرستان متوجه شدیم با رایزنی مسئولان ازنا این دستگاه به این شهرستان واگذار شده است.
این متخصص افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان قول هایی برای ارسال دستگاه لاپاراسکوپی به بروجرد داده بود ولی پس از ارسال دستگاه از سوی وزارتخانه به قول خود عمل نکرد و این دستگاه را به شهرستان ازنا داد.
وی تاکید کرد: این دستگاه در حالی به ازنا داده شده که شهرستان بروجرد از نظر درمانی یک سطح از ازنا بالاتر است و مراکز درمانی آن مرجع برای بیماران ازنا می باشند.
کاکاوند افزود: به دلیل وجود جراحان و انجام چندین عمل جراحی در طول روز به ویژه جراحی ناحیه شکم وجود این دستگاه در بیمارستان دولتی چمران بروجرد ضروری است.
وی گفت: ازنا با توجه به جمعیت و مراکز درمانی کم تنها یک جراح دارد و اغلب بیماران این شهرستان به بروجرد ارجاع داده می شوند.
این متخصص افزود: اگر چه دو کلینیک خصوصی بروجرد این دستگاه را دارند اما تمام عمل های جراحی را نمی توان در کلینیک خصوصی انجام داد و از سوی دیگر همه بیماران شرایط مالی مناسبی برای بستری در مراکز خصوصی را ندارند.
وی تاکید کرد: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت و استقبال بیماران از مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی ضرورت تامین این دستگاه بیش از هر زمان دیگری در بیمارستان های دولتی بروجرد احساس می شود.
وی افزود: انتظار می رفت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در راستای حمایت از بیماران و جایگاه درمانی بروجرد نسبت به دیگر شهرهای استان در این زمینه همکاری لازم را اعمال کنند.
این پزشک متخصص و جراح گفت: دستگاه لاپاراسکوپی برای عمل جراحی در ناحیه شکم از جمله عمل کیسه صفرا، آپاندیس و کیسه تخمدان استفاده می شود.
وی افزود: با استفاده از این دستگاه برای عمل جراحی نیازی به باز کردن ناحیه شکم نیست و این اقدام موجب جلوگیری از عفونت و دردهای بعد از عمل، تسریع در بهبودی، کاهش زمان بستری و ترخیص و برگشت به کار سریع بیمار می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در این باره گفت: برخی تجهیزات پزشکی از سوی وزارت بهداشت به استان لرستان داده شده که بیمارستان های بروجرد طبق اولویت دستگاه اکو، سونوگرافی و رادیولوژی را دریافت کرده اند.
محسن صیرفی افزود: دریافت دستگاه لاپاراسکوپی با توجه به اینکه دو بیمارستان خصوصی بهبود و امیرالمومنین بروجرد این دستگاه را دارند در اولویت بعدی بخش درمان بروجرد می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha