دبیر انجمن علمی داروسازان ایران، مقایسه دارو با هر نوع کالای خوراکی دیگر را نادرست خواند و گفت: سود دارو در ایران ۵ تا ۲۰ درصد است.

دغدغه مردم پرداخت حق فنی دارو نیست/فقدان مسئولیت داروساز

سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی داروسازان ایران، مقایسه دارو با هر نوع کالای خوراکی دیگر را نادرست خواند و گفت: سود دارو در ایران ۵ تا ۲۰ درصد است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر حمید خویی با بیان اینکه هزینه دارو مدت ها بعد از فروش از سوی شرکت های بیمه گذار به داروخانه ها پرداخت می شود، ادامه داد: ما مسئله ای بنام حق فنی را نادرست تعریف کرده ایم؛ در حالی که این هزینه ناظر بر خدمات دارویی است.

وی گفت: اگر فرض را بر این بگذاریم که دارو کالایی است مثل نان که فقط در داروخانه به فروش می رسد، این پیش فرض ها درست است ولی چرا در بسیاری کشورهای پیشرفته دنیا شغل داروساز در داروخانه بسیار پردرآمد است؟!

خویی در توضیح این مطلب افزود: در بسیاری نقاط دنیا داروساز اجازه ورود به فرآیند درمان بیمار را دارد که ما در ایران این اجازه را نداریم که به معنای فقدان مسئولیت داروساز نیست.

وی در عین حال بر اصلاحات مکرر نسخه پزشکان از سوی داروسازان اشاره کرد و گفت: داروهای داروخانه ای دنیا مرتب در حال افزایش است و یکی از حلقه های زنجیر نظام سلامت نیز داروساز است که خدمات را به مردم ارائه می دهد.

خویی برداشت دارو از قفسه داروخانه و در اختیار بیمار گذاشتن را تلقی نادرستی از تخصصِ داروسازان عنوان کرد و افزود: مبلغ ناچیزی که مردم برای حق فنی دارو پرداخت می کنند، دغدغه مردم نیست که متاسفانه به مسئه ای مهم در ماه های اخیر بدل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha