شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 178917

متخصصان سلامت در یک بررسی جدید اعلام کردند: جمعیت افراد مبتلا به چاقی در جهان از افراد لاغر پیشی گرفته است.

تعداد افراد چاق در جهان از لاغرها پیشی گرفته است

سلامت نیوز :متخصصان سلامت در یک بررسی جدید اعلام کردند: جمعیت افراد مبتلا به چاقی در جهان از افراد لاغر پیشی گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است که در سراسر جهان تعداد افراد مبتلا به اضافه وزن رو به افزایش است، به گونه‌ای که طی 40 سال گذشته جهان از وضعیت فراگیر لاغری به حالتی رسیده که اکنون تعداد افراد چاق از افراد کم‌وزن فراتر رفته است.

در این مطالعه، متخصصان به بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده از 186 کشور جهان که در برگیرنده بیش از 99 درصد جمعیت دنیاست پرداختند. این اطلاعات در فاصله سال‌های 1975 تا 2014 جمع‌آوری شده است.

در این بررسی کارشناسان دریافتند طی چهار دهه گذشته تعداد مردان کم‌وزن در جهان از 13.8 درصد به 8.8 درصد کاهش پیدا کرده و نسبت زنان کم‌وزن از 14.6 درصد به 9.7 درصد رسیده است.

همچنین در این دوره زمانی، شیوع چاقی از 3.2 به 10.8 درصد در مردان و از 6.4 درصد به 14.9 درصد در زنان رسیده است. علاوه بر این در برخی از کشورها از سال 1975 افزایشی در میزان متوسط شاخص توده بدنی ساکنان آنها مشاهده نشده است که از آن جمله می‌توان به سنگاپور، ژاپن، جمهوری چک، بلژیک، فرانسه و سوئیس اشاره کرد.

به گزارش لایوساینس، به گفته کارشناسان بیشترین افزایش شاخص توده بدنی برای مردان در این باره زمانی در کشورهای انگلیسی زبان و با درآمد بالا و در بین زنان کشورهای آمریکای لاتین بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha