معاون پژوهشی مركز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: هیچ فرآورده خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از مبادی رسمی به كشور وارد نمی شود مگر اینكه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، نظارت های فنی، بهداشتی و حلیت روی آنها انجام داده باشند.

همه فرآورده های خوراكی وارداتی از مبادی رسمی كشور حلال است

سلامت نیوز:  معاون پژوهشی مركز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: هیچ فرآورده خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از مبادی رسمی به كشور وارد نمی شود مگر اینكه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، نظارت های فنی، بهداشتی و حلیت روی آنها انجام داده باشند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اخیرا برخی رسانه ها از ورود ژلاتین های ساخته شده از پوست خوك در پی كاهش تولید ژلاتین در داخل كشور خبر داده بودند.

عبدالعظیم بهفر تاكید كرد: سازمان غذا و دارو از تمام ژلاتین های وارداتی كشور و محصولات خوردنی و آشامیدنی كه در آنها ژلاتین بكار رفته و از مبادی رسمی وارد كشور می شوند، گواهی حلال دریافت می كند.


وی خاطرنشان كرد: همچنین روی تمام این محصولات در داخل كشور، آزمایش های مورد نظر برای شناسایی منشاء محصول انجام می شود و پس از تایید، اجازه ترخیص و مصرف داده می شود.


معاون پژوهشی مركز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو تحت نظارت دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب و با همكاری موسسه موضوع شناسی، تمام مبانی و موضوعات جدید فقهی را پیگیری می كند و همه فتاوی صادر شده از سوی رهبر معظم انقلاب را به عنوان یك ارگان حاكمیتی، مو به مو اجرا می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha