رئیس انجمن رادیولوژی ایران ضمن اظهار نگرانی از عواقب لایحه هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت کشور گفت: با اجرای این برنامه قطعا در تعیین تعرفه های پزشکی سال 89 با مشکل مواجه خواهیم شد.

دکتر عبدالرسول صداقت با غیر ضروری خواندن لایحه هدفمند کردن یارانه ها به مهر گفت: اجرای این برنامه به نفع قشر آسیب پذیر جامعه نخواهد بود.

در حال حاضر نیز 60 درصد هزینه های درمانی از جیب مردم پرداخت می شود که این موضوع مغایر با قانون برنامه چهارم توسعه کشور است و با حذف یارانه ها، فشار سنگینی بر مردم تحمیل خواهد کرد.

صداقت با عنوان این مطلب که مشکل مصرف در کشور هرگز با حذف یارانه ها حل نخواهد شد، افزود: این برنامه شعارگونه است و اجرایی نیست.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اثرات نامطلوب لایحه هدفمند کردن یارانه ها در حوزه سلامت، گفت: حذف یارانه های انرژی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی ابهام دارد.

صداقت با طرح این سئوال که نحوه محاسبه حامل های انرژی در بخش خصوصی چگونه خواهد بود، گفت: در حال حاضر نیز 30 تا 40 درصد افزایش قیمت در قبض های آب، برق و گاز دیده می شود که قطعا به تعرفه های پزشکی سال 89 اضافه و در نتیجه مشکل ساز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha