آش آن‌قدر شور شد که آشپز هم فهمید! یک شرکت مشهور صنایع غذایی در بریتانیا با اعتراف به میزان بیش از حد نمک، چربی و قند در محصولاتش با نصب برچسب‌هایی به مصرف کنندگان هشدار داد که بیش از یک بار در هفته از این محصولات استفاده نکنند.

عکس/محصولات ما را بیش از یک ‌بار در هفته نخورید!

سلامت نیوز:آش آن‌قدر شور شد که آشپز هم فهمید! یک شرکت مشهور صنایع غذایی در بریتانیا با اعتراف به میزان بیش از حد نمک، چربی و قند در محصولاتش با نصب برچسب‌هایی به مصرف کنندگان هشدار داد که بیش از یک بار در هفته از این محصولات استفاده نکنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، شرکت Mars Foods تولید کننده چند برند مشهور مواد خوراکی در بریتانیا نسبت به عوارض مصرف بیش از حد محصولاتش به مشتریان هشدار داد.

این شرکت که تولید کننده محصولات Dolmio، Uncle Bens و Masterfoods شامل انواع سس، لازانیا و پاستا و ... است، برچسب‌هایی در مورد عوارض خطرناک مصرف بیش از حد روی محصولات نصب کرده و از مصرف‌کنندگان خواسته است که بیش از یک‌بار در هفته از سس پاستا و سایر محصولات تولیدی آن استفاده نکنند.


به گزارش دیلی میل، شرکت Mars Foods به عنوان غول صنایع غذایی بریتانیا دو نوع برچسب مصرف «هر روز» و مصرف «گاه‌به‌گاه» روی محصولات غذایی مختلف خود نصب می‌کند. این اقدام شرکت، بخشی از برنامه پنج ساله‌ای است که این شرکت تعهد کرده است به اجرا بگذارد. این شرکت قول داده است که سطح نمک در محصولات خود را تا سال 2021 به میزان 20 درصد کاهش دهد و تا سال 2018 از میزان قند افزودنی به محصولات خود بکاهد.

شرکت یاد شده رسماً اعلام کرده است که سس مواد غذایی محبوب Dolmio و Uncle Bes آن‌قدر پر از نمک، چربی و شکر است که این سس‌ها را باید فقط یک بار در هفته خورد. این شرکت توصیه‌های بهداشتی «یک بار در هفته» را روی محصولاتی که مورد مصرف میلیون‌ها خانواده بوده، نصب می‌کند.


محصولاتی که در رده مصرف «گاه‌به‌گاه» قرار می‌گیرند، چون میزان نمک، قند و چربی آن‌ها بالا است، از جمله شامل لازانیا، سس لازانیا، آرد و ماکارونی و پنیر Dolmio و Dolmio Pesto می‌شود.

این شرکت همچنین قول داده است که سس گوجه فرنگی خود را بهبود ببخشد و میزان سبزیجات موجود در آن را بالا ببرد.

 

فعالان بهداشتی که کمپین‌های متعددی در مورد مضرات مواد افزودنی در سطح جامعه بریتانیا برپا کرده‌اند، از این اقدام شرکت صنایع غذایی استقبال کرده‌اند. با این حال آن‌ها خواستار اقدامات قانونی گسترده‌تری برای محدود کردن میزان مواد افزودنی مضر در محصولات غذایی همه شرکت‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha