جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 181399

پینه و میخچه كه ناحیه ناخوشایندی را در پوست ایجاد می كنند، زمانی شكل می گیرتد كه پوست تحت فشار و یا اصطكاك باشد و به واقع، لایه ای حفاظتی روی پوست در برابر سایش هستند.

سلامت نیوز:  پینه و میخچه كه ناحیه ناخوشایندی را در پوست ایجاد می كنند، زمانی شكل می گیرتد كه پوست تحت فشار و یا اصطكاك باشد و به واقع، لایه ای حفاظتی روی پوست در برابر سایش هستند.

به گزارش  ایرنا از یونایتدپرس، دكتر ندا البلوك استادیار پوست در مركز پزشكی لانگون در نیویورك گفت: پینه می تواند در هر ناحیه ای از بدن كه تحت سایش باشد، همچون انگشتان نوازنده گیتار یا كف دست مكانیك ها ایجاد شود.


وی افزود: میخچه نیز معمولا در نوك و كنار انگشت پا و روی برآمدگی كف پا رشد می كند، و علت های رایج ان عوارض ناشی از ارتریت یا كفش های غیر استاندارد هستند.
البلوك همچنین متذكر شد: گاهی میخچه و پینه روی پا با زگیل اشتباه گرفته می شود. در داخل زگیل های كف پا نقاط سیاه ریزی وجود دارد كه به واقع شاه رگ های خونی كوچك هستند. زگیل های كف پا دردناك تر هستند مخصوصا وقتی فشار به دو طرف آن وارد می شود.


اگر میخچه و پینه شما را ناراحت می كنند، چند روش برای درمان آنها وجود دارد.


- میخچه یا پینه را به مدت 10 دقیقه با آب شستشو دهید تا زمانی كه پوست نرم شود سپس از سنگ پا و حركت دورانی و یا یك سویه ان برای ساییدن انها استفاده كنید. برداشتن پوست مرده بیش از حد موجب عفونت و خون ریزی می شود.


- روش دیگر استفاده از لوسیون مرطوب كننده یا كرم حاوی اسید سالیسیلیك، لاكتات آمونیوم، اوره در این ناحیه از پوست است كه در نرم كردن تدریجی میخچه یا پینه موثر است.


- برای جلوگیری از التهاب بیش از حد پینه، یك تكه مولواسكین را به شكل دو نیم دایره تقسیم كنید و آنها را اطراف پینه قرار دهید و میخچه ها را با لایه های چسب حلقه مانند بپوشانید.این محصولات در اكثر داروخانه ها موجود است.


- كفش هایی كه مناسب سایز یا قالب پاهای شما نیستند موجب رشد میخچه ها می شود بهترین زمان برای خریدن كفش عصر است.


- ناخن پاها را مرتب كنید. اگر ناخن ها زیادی بلند شوند به انگشتان پا فشار می آورند به صورتی كه انگشتان به سمت بالا و در برابر دیواره كفش قرار می گیرند و قرار گرفتن پا در این وضعیت موجب رویش میخچه می شود.


معمولا زمانی كه عوامل فشار یا اصطكاك قطع می شود میخچه ها و پینه ها معمولا از بین می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha