قائم مقام وزیر بهداشت گفت: 55 درصد بیمارستان های کشور فرسوده بوده و در برابر مخاطرات محیطی مقاوم نیستند.

55 درصد بیمارستان های کشور فرسوده هستند

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: 55 درصد بیمارستان های کشور فرسوده بوده و در برابر مخاطرات محیطی مقاوم نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،ایرج حریرچی گفت: در حال حاضر 55 درصد بیمارستان های کشور فرسوده هستند و وزارت بهداشت به دنبال ساخت بیمارستان های جدید به منظور جایگزین کردن با این بیمارستان ها است.

وی افزود: 53 هزار تخت بیمارستانی کشور در بیمارستان هایی قرار دارند که فرسوده بوده و این آمار به هیچ وجه مناسب نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مقاوم نبودن بخش عمده بیمارستان های کشور در برابر زلزله تصریح کرد: وضعیت بسیاری از بیمارستان های سراسر کشور به گونه ای است که حتی ارزش مقاوم سازی و بهسازی را هم ندارند و مشخص نیست اگر یک زلزله شدید رخ دهد، وضعیت این بیمارستان ها چه خواهد شد.

حریرچی از تعهد وزارت بهداشت به تحویل 20 هزار تخت جدید بیمارستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متعهد شده که طی 4 سال اول دولت یازدهم، 20 هزار تخت جدید بیمارستانی را تحویل دهد.

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تاکنون بخش عمده ای از این وعده محقق شده و تحویل هزار و 714 تخت ویژه ICU از جمله این برنامه بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت بیمارستان برازجان که بامدار امروز دچار حریق شده است، اظهارکرد: این بیمارستان از جمله بیمارستان های قدیمی کشور به حساب می آید که به دلیل فرسودگی، تعداد قابل توجهی از تخت های آن به بیمارستان جدید برازجان انتقال داده شده بود.

وی ادامه داد: سال گذشته بیمارستان جدید برازجان افتتاح شده بود و تنها تخت های بخش CCU بیمارستان فرسوده برازجان به مکان جدید منتقل نشده بود که بعد از این حادثه جابه جایی کامل صورت خواهد گرفت.

حریرچی با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده به منظور امداد رسانی به موقع به بیماران بیمارستان برازجان که دچار حریق شده بودند گفت: خوشبختانه امدادرسانی ها به موقع انجام شد و نیروهای امدادی 5 شهر همجوار شهر برازجان نیز به موقع در محل حادثه حاضر شدند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha