متخصصان با استفاده از یک نرم افزار کاربردی به جمع‌آوری و بررسی الگوهای خواب در جهان بر اساس سن، جنسیت و کشور پرداختند.

ترسیم "اطلس جهانی خواب" برای مقابله با کم‌خوابی

سلامت نیوز:متخصصان با استفاده از یک نرم افزار کاربردی به جمع‌آوری و بررسی الگوهای خواب در جهان بر اساس سن، جنسیت و کشور پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این بررسی مشخص شد مردم هلند تقریبا یک ساعت بیشتر از سنگاپوری‌ها و ژاپنی‌ها در طول شب می‌خوابند. همچنین زنان به طور معمول از مردان بیشتر می‌خوابند و مدت زمان خواب در مردان میانسال به حداقل می‌رسد.

محققان معتقدند این یافته‌ها می‌تواند برای مقابله با بحران جهانی خواب مورد استفاده قرار گیرد.

تیمی از متخصصان دانشگاه میشیگان در سال 2014 از نرم افزار Entrain برای کمک به افراد مبتلا به عارضه "پرواززدگی" استفاده کردند و در نهایت به این نتایج دست یافته‌اند.

بررسی اطلاعات جمع آوری شده نشان می‌دهد مردم ژاپن و سنگاپور در طول شب به طور میانگین هفت ساعت و 24 دقیقه می‌خوابند درحالیکه این رقم در بین هلندی‌ها هشت ساعت و 12 دقیقه است.

پرفسور "دانیل فورگر" یکی از محققان این مطالعه گفت: بین تمایل فرد برای بیدار ماندن تا دیر وقت و تلاش بدن برای بیدار کردن ما در صبح زود تضاد وجود دارد. جامعه به سمتی حرکت می‌کند که افراد مجبور می‌شوند تا دیر وقت بیدار بمانند در حالی که ساعت بدن در تلاش است تا فرد را زودتر از خواب بیدار کند و این تضاد امروزه به "بحران جهانی خواب" تبدیل شده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این بررسی‌ها همچنین آشکار ساخته است که زنان حدود 30 دقیقه بیش از مردان در طول شب می‌خوابند و این اختلاف زمانی بیشتر در زنان 30 تا 60 سال دیده می‌شود. علاوه بر این، افرادی که مدت زمان بیشتری را زیر نور طبیعی خورشید می‌گذرانند زودتر به خواب می‌روند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha