شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 182709

بسیاری از دوندگان فقط به تمرین‌های مربوط به دویدن و افزایش توانایی در تکنیک‌های دویدن از جمله سرعت و درست گام برداشتن توجه می‌کنند با این حال اینکه دوندگان در زمان‌هایی که نمی‌دوند، چه تمرین‌هایی انجام دهند بسیار مهم است.

چه تمرین‌هایی برای دوندگان لازم است؟

سلامت نیوز:بسیاری از دوندگان فقط به تمرین‌های مربوط به دویدن و افزایش توانایی در تکنیک‌های دویدن از جمله سرعت و درست گام برداشتن توجه می‌کنند با این حال اینکه دوندگان در زمان‌هایی که نمی‌دوند، چه تمرین‌هایی انجام دهند بسیار مهم است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا  ، آنچه که دوندگان باید بر روی آن‌ تمرکز کنند این است که هنگامی که نمی‌دوند باید چه کار کنند.

به گزارش My Fitness pal،ورزش‌های زیر می‌توانند موثر باشند:

1- تمرین بر روی بخش میانی بدن:

قدرتمند کردن عضلات شکم، کمر و لگن می‌تواند به تعادل بیشتر بدن کمک کند. اگر به هنگام دویدن حالت درست بدن حفظ شود کمتر به مفاصل فشار می‌آید.

2- تمرین با وزنه:

انجام ورزش‌های استقامتی روشی موثر برای افزایش قدرت برای دویدن است. انجام اسکات و لانژ همراه با وزنه به دویدن بدون درد کمک می‌کند. در صورتی که عضلات پا قدرتمندتر باشند آسیب کمتری به مفاصل زانو وارد می‌شود.

3- انجام تمرین‌های کوتاه مدت و شدید (اینتروال):

انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید با داشتن ریکاوری به افزایش استقامت منتهی می‌شود. می‌توانید برای انجام این نوع تمرین بر روی سر بالایی بدوید. بهتر است که 15 ثانیه ورزش کنید و 15 ثانیه ریکاوری انجام دهید.

4- تمرین‌های مربوط به انعطاف‌پذیری:

انجام یوگا و استفاده از فوم رولی برای افزایش انعطاف‌پذیری مفید است. در صورتی که در طول هفته روزی برای استراحت دارید می‌توانید بر روی این تمرین‌ها تمرکز کنید. برای مثال عضلات خم کننده لگن نیاز به انعطاف دارند و در صورتی که این عضلات خشک باشند، بدن به هنگام دویدن در موقعیت درستی قرار نمی‌گیرد و درد ایجاد می‌شود.

5- استراحت:

در صورتی که بدن زمان کافی برای استراحت نداشته باشد، نمی‌تواند خود را ترمیم کنند. به این ترتیب آسیب دیدگی، خستگی و ضعف ایجاد می‌شود. بهتر است در طول هفته یک یا دو روز استراحت داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha