چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: 183709

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت: طرح تحول نظام سلامت محکوم به شکست است. در این برنامه مقوله پیشگیری در نظر گرفته نشده است و با بودجه محدودی که در اختیار داریم نمی توانیم مقابل گسترش روز افزون نیاز به درمان بایستیم.

طرح تحول نظام سلامت محکوم به شکست است

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم گفت: طرح تحول نظام سلامت محکوم به شکست است. در این برنامه مقوله پیشگیری در نظر گرفته نشده است و با بودجه محدودی که در اختیار داریم نمی توانیم مقابل گسترش روز افزون نیاز به درمان بایستیم.


به گزارش سلامت نیوز بهد نقل از میزان،احمد آریایی نژاد آینده طرح تحول سلامت را همراه با شکست دانست و گفت: به دلیل انتخاب مسیر اشتباه، معتقدم این برنامه طرح تحول درمان بوده است و نیاز است که حفظ سلامت، ارتقای بهداشت مردم و پیشگیری را در اولویت برنامه های خود قرار بدهیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح این موضوع باید در برنامه ششم توسعه و از سوی منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیگیری شود، گفت: خانه ملت باید روی ریل خود برود تا بتواند بر دولت نیز نظارت کند و قوه مجریه را به سمت حرکت در مسیر قانون هدایت کند.

آریایی نژاد همچنین تجمیع بیمه ها را نیز مسلم دانست و افزود: این مهم در قانون برنامه توسعه دیده شده و جزو دستورات مقام معظم رهبری نیز بوده است ولی باید ضلع سومی مانند معاون رئیس جمهور هم در این بین وجود داشته باشد بدون اینکه ساختار اضافه کنیم و هزینه جدیدی بتراشیم.

وی خاطرنشان کرد: هم وزارت بهداشت و هم وزارت تعاون هر دو از این موضوع نفع میبرند چرا که هم خدمت دهنده هستند و هم خدمت گیرنده، بنابراین ممکن نیست که بیمه ها زیرنظر یکی از این وزارتخانه ها قرار بگیرد. بدین منظور اگر ضلع سومی به این موضوع وارد شود و هر دو بخش را زیر نظر داشته باشد مناسب تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha