سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 184273

فردی که در 65 سالگی در طول هفته چندین مایل می‌دود، می‌تواند میزان استفاده اکسیژنی برابر با یک دونده 20 ساله داشته باشد. محققان دریافته‌اند که داشتن عادت دویدن در دوران سالمندی می‌تواند باعث مصرف اکسیژن ایده‌آل در افراد بشود.

چرا افراد سالمند باید ورزش کنند

سلامت نیوز: فردی که در 65 سالگی در طول هفته چندین مایل می‌دود، می‌تواند میزان استفاده اکسیژنی برابر با یک دونده 20 ساله داشته باشد. محققان دریافته‌اند که داشتن عادت دویدن در دوران سالمندی می‌تواند باعث مصرف اکسیژن ایده‌آل در افراد بشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، با افزایش سن میزان نیاز افراد به اکسیژن دریافتی به هنگام فعالیت افزایش می‌یابد زیرا عضلات دچار عدم تعادل می‌شوند و کارایی آنها کاهش می‌یابد.

به گزارش سایت MNT،بررسی‌ها نشان داده است افرادی که عادت دویدن و یا پیاده‌روی را حفظ می‌کنند، سوخت و سازی شبیه به افراد جوان خواهند داشت.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: عضلات به صورت طبیعی با افزایش سن کارایی خود را از دست می‌دهند. بدن مانند یک ماشین است که در دوران جوانی به صورت موثرتری سوخت مصرف می‌کند. در صورتی که افراد سالمند فعالیت نداشته باشند این افراد مصرف سوخت بهینه‌ای نخواهند داشت اما با انجام ورزش می‌توانند میزان مصرف سوخت و اکسیژن بدن خود را بهینه کنند.

هدف از انجام این مطالعات تشویق افراد سالمند به انجام ورزش بوده است. متخصصان معتقدند که هیچ‌گاه برای شروع ورزش دیر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha