دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 186041

یک سازمان مردم نهاد بین المللی، 2015 میلادی را مرگبارترین سال برای فعالان محیط زیست در سراسر جهان اعلام کرد.

مرگبارترین سال برای فعالان محیط زیست

سلامت نیوز:  یک سازمان مردم نهاد بین المللی، 2015 میلادی را مرگبارترین سال برای فعالان محیط زیست در سراسر جهان اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در تازه ترین گزارش سازمان گلوبال ویتنس Global Witness که روز دوشنبه منتشر شد، آمده است: محیط زیست کره زمین هدف تهدید بی سابقه ای قرار دارد و فعالانی نیز که برای حفاظت از این سیاره تلاش می کنند، با خطراتی روبرو هستند که به لحاظ گستردگی بی سابقه است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت،براساس گزارش یاد شده، 185 کشته در 16 کشور جهان در سال 2015 میلادی جان خود را بابت فعالیت محیط زیستی از دست دادند که 59 درصد بیشتر از سال قبل از آن و بالاترین رقم از سال 2002 میلادی است. همچنین برزیل، فیلیپین و کلمبیا مرگبارترین کشورها برای فعالان محیط زیست در سال 2015 بودند، به طوری که میانگین هر هفته سه نفر به خاطر حفاظت از محیط زیست در برابر فعالیت های صنعتی جان خود را از دست دادند.


گلوبال ویتنس که مقر آن در واشنگتن دی سی و لندن است، در عین حال تصریح کرد که کمبود داده های موثق به این معنی است که شمار حقیقی قربانیان در سال 2015 احتمالا بسیار بیشتر است.


در بخش دیگری از گزارش با اشاره به این که حدود 80 درصد محموله های چوب از برزیل قاچاق و غیرقانونی است، آمده است که این میزان 25 درصد عرضه غیرقانونی در بازار جهانی چوب را تشکیل می دهد و بیشتر این چوب ها به خریدارانی در انگلیس، آمریکا، اروپا و چین فروخته می شود.
گلوبال ویتنس اعلام کرد: فعالیت در محیط زیستی در حوزه های کسب و کار کشاورزی، سدهای برقآبی و آب نیز تعداد قابل توجهی قربانی می گیرد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha