عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: از طرح تحول سلامت دفاع کنیم زیرا جامعه وارد بحران در حوزه سلامت شده بود.

طرح تحول سلامت نباید آسیب ببیند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: از طرح تحول سلامت دفاع کنیم زیرا جامعه وارد بحران در حوزه سلامت شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر اکبر رنجبرزاده اظهار داشت: در دولت گذشته اصرار زیادی می کردیم تا قوانینی مانند ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها، اخذ مالیات از کالاهای آسیب رسان به سلامت و عوارض بر دخانیات اجرا شود.

وی با بیان اینکه در طول دولت های پس از انقلاب تا قبل از دولت یازدهم، حوزه سلامت به هیچ عنوان اولویت نبوده است، افزود: به مرحله ای رسیدیم که مسئولان کشور پذیرفتند که سلامت باید در اولویت باشد بنابراین همه باید مراقبت کنیم تا طرح تحول سلامت آسیب نبیند و مشکلات موجود آن را باید به حداقل برسانیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاکید بر لزوم مدیریت منابع، اظهار داشت: برای بدست آوردن موفقیت های بزرگ باید اعتبارات قابل توجهی را به وزارت بهداشت اختصاص دهیم و بگوییم پس از ۵ یا ۷ سال آینده بگونه ای مدیریت کنید که نمودار هزینه ها کاهش یابد .

رنجبرزاده یکی از انتظارات مجلس از وزارتخانه های بهداشت و رفاه را مدیریت منابع به منظور کاهش هزینه ها عنوان کرد و گفت: در اولویت قرار گرفتن بهداشت و پیشگیری و اجرای کامل نظام ارجاع و پزشک خانواده از دیگر توقعات نمایندگان مردم است.

وی خطاب به وزیر رفاه گفت: ایثار و فداکاری کنید و تجمیع منابع بیمه ها را به نام خودتان ثبت کنید زیرا اعتقاد داریم که منابع بیمه باید در اختیار وزارت بهداشت باشد و بیمارستان ها مجری و وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی سیاستگذار و ناظر باشند در صورتی که در حال حاضر بیمارستانها تلاش می کنند تا برگه های دفترچه را به پول تبدیل و دولت را مقروض کنند اما اگر منابع در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، خود وزارت بهداشت به بیمارستانها اجازه نخواهد داد که هزینه هایی را بر بیمه تحمیل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha