شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 190502

قاضی دادگاهی در شهریار تازه دامادی را که در جریان اختلاف با همسرش متهم شده بود، با حکمی جایگزین به عذرخواهی از پدر و مادر همسرش و شرکت در کلاس‌های مشاوره محکوم کرد.

حکم جالب دادگاه برای تازه عروس و داماد

سلامت نیوز:قاضی دادگاهی در شهریار تازه دامادی را که در جریان اختلاف با همسرش متهم شده بود، با حکمی جایگزین به عذرخواهی از پدر و مادر همسرش و شرکت در کلاس‌های مشاوره محکوم کرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل در دادگستری شهریار آغاز شد. ماجرا از این قرار بود كه تازه دامادی كه با همسرش دچار اختلاف شده بود در اقدامی عجیب نامه‌هایی علیه وی تهیه و در شهر توزیع كرد. او در این نامه‌ها به همسرش تهمت زده بود و مدتی بعد كار به جایی رسید كه تازه عروس مجبور به شكایت از وی شد.

او در این‌باره به قاضی گفت: من و همسرم 2سال قبل پای سفره عقد نشستیم اما او با كارهایش باعث شد نتوانیم زندگی مشترك‌مان را آغار كنیم. او مدتی قبل به مقامات قضایی شهر نامه‌هایی فرستاد و با حرف هایش باعث آبروریزی شد. او حتی تعدادی از این نامه‌ها را در شهر توزیع كرده و این كارش برایم گران تمام‌شده است. حالا هم من از او شكایت دارم و او باید به‌خاطر تهمت‌هایی كه به من زده مجازات شود.

به‌دنبال این شكایت، مرد جوان به دادگاه احضار شد. او در همان تحقیقات اولیه اتهامش را به گردن گرفت و اعتراف كرد كه به‌دلیل اختلاف با همسرش دست به چنین كاری زده است. از سویی بررسی روابط این زوج نشان می‌داد آنها در همین مدت كوتاهی كه از عقدشان می‌گذرد بارها به‌دلیل اختلافات گوناگون‌شان به دادگاه خانواده رفته‌اند اما این بار ممكن بود با رأی دادگاه تازه داماد به زندان بیفتد. این در حالی بود كه متهم سابقه كیفری نداشت و به‌نظر می‌رسید با پادرمیانی، مشكلات او و همسرش برطرف شود. از این‌رو قاضی پرونده تصمیم گرفت تا با استناد به قوانین جدید قرار تعویق صدور حكم صادر كند تا در مدتی معین این زوج اختلافات‌شان را برطرف كنند.

در این قرار كه مدت آن 3‌ماه است متهم موظف شده كه به همراه همسرش و با معرفی قاضی اجرای احكام در یك دوره حداقل 10جلسه‌ای كلاس‌های مشاوره اخلاق خانواده، آداب همسرداری، یادگیری مهارت‌های اساسی زندگی در یكی از مراكز معتبر مشاوره و درمان شركت كرده و گواهی آن را به اجرای احكام تحویل دهد. همچنین متهم مكلف شد سراغ افرادی برود كه نامه‌های توهین‌آمیز علیه همسرش را به آنها داده و با بیان حقیقت، عذرخواهی كند.

سومین مورد از این قرار عذرخواهی از پدر و مادر همسر است. طبق این قرار متهم باید همراه چند نفر از ریش‌سفیدان فامیلش نزد پدر و مادر همسرش برود و از آنها بابت اشتباهات گذشته‌اش معذرت‌خواهی كند. از سوی دیگر با توجه به طولانی شدن دوران عقد این زوج قاضی مرد جوان را مكلف كرد تا هر چه سریع‌تر نسبت به برگزاری جشن عروسی و تهیه خانه‌ای كه به خانه پدری‌اش نزدیك نباشد اقدام كند.

اما اینها همه موارد حكم نوآورانه قاضی دادگاه شهریار نبود و در بخش دیگری از این رأی شاكی نیز موظف شد همراه همسرش در كلاس‌های مشاوره شركت كند، از خانواده شوهرش عذرخواهی كند و برای برطرف شدن كدورت‌ها با همسرش همكاری كند. درصورتی كه متهم در مدت 3‌ماه دستورات دادگاه را عملی نكند دادگاه نسبت به صدور رأی محكومیت اقدام خواهد كرد. همچنین اگر در این مدت وی مرتكب جرایم دیگری شود، این قرار لغو خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha