شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

سه كشته و ٤٥ مصدوم در تصادف دو اتوبوس

سلامت نیوز:تصادف و واژگونی دو دستگاه اتوبوس مسافربری در آزادراه تهران – كرج سه كشته و ٤٥ مصدوم برجای گذاشت كه حال پنج نفر از آنها وخیم اعلام شده است. در بین كشته شده‌ها یك مادر و نوزاد نیز دیده می‌شوند كه شدت تصادف جان آنها را در همان محل حادثه گرفت. جانباخته دیگر نیز مردی است كه در دم كشته شده است.

رییس پلیس راهور علت حادثه را «خواب آلودگی راننده» یكی از اتوبوس‌ها و «عدم توجه او به جلو» اعلام كرده و به ایسنا گفته است: «ساعت ٧:٢٥ صبح دیروز در كیلومتر ٧ باند جنوبی آزادراه تهران – كرج (سر پیكان شهر)، یك دستگاه اتوبوس اسكانیا پس از پیاده كردن چند مسافر در زیر پل عابر پیاده پیكان‌شهر، قصد خروج از شانه خاكی جاده را داشت كه ناگهان یك دستگاه اتوبوس «مان» از پشت به‌شدت به آن برخورد كرد و مرگ سه نفر را رقم زد. »

سرهنگ محمدحسین حمیدی با اشاره به ایجاد ترافیك شدید و چند ساعته در محدوده حادثه، علت تصادف را «خواب آلودگی راننده مان» و «عدم توجه او به جلو» اعلام كرد. در تصاویری كه از تصادف منتشر شده، اتوبوس اسكانیا در حالی دیده می‌شود كه از سمت راست به‌شدت تخریب و شیشه‌های آن خرد شده است. هر دو اتوبوس از مبدا اردبیل و تبریز به سمت تهران در حركت بودند كه در چند كیلومتری مقصد، دچار حادثه شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، سه كشته شده حادثه یك مرد، یك مادر و نوزاد پسرش هستند كه در دم جان باخته‌اند. حسن عباسی با اشاره به استفاده ١٠ دستگاه آمبولانس، یك اتوبوس آمبولانس و یك بالگرد در عملیات نجات به ایرنا گفت: «پنج مصدوم بدحال حادثه توسط هلی‌كوپتر اورژانس به بیمارستان امام خمینی منتقل شده‌اند و ٤٠ مصدوم دیگر نیز در مراكز درمانی امام خمینی، شریعتی، حضرت رسول و لقمان تهران تحت درمان هستند.»

وقوع این تصادف در حالی است كه در دو ماه اخیر، تصادف چند دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده‌های ایران دست كم مرگ ٣٥ نفر را رقم زده و ده‌ها مصدوم برجای گذاشته است. دوم مرداد امسال، واژگونی یك دستگاه اتوبوس مسافربری به دلیل «عدم توانایی راننده در كنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مجاز» در جاده كندوان، ١٥ كشته برجای گذاشت.

یك ماه قبل از آن نیز سقوط یك دستگاه اتوبوس حامل سربازان پادگان ٠٥ كرمان به دره لایرز در جاده نی ریز فارس، ٢٠ كشته برجای گذاشت كه ١٣ نفر از آنها سرباز بودند. پلیس راهور علت این حادثه را نیز «تخطی راننده از سرعت مجاز و عدم توجه به جلو» اعلام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha