دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

پزشکی قانونی تهران ماموریت یافته تا در بررسی‌های تخصصی علت مرگ پسربچه ۱۳ساله در پارک الغدیر را مشخص کند.

بازی مرگ در پارک

سلامت نیوز:پزشکی قانونی تهران ماموریت یافته تا در بررسی‌های تخصصی علت مرگ پسربچه ۱۳ساله در پارک الغدیر را مشخص کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری این پسرنوجوان با دوستانش در پارك سرگرم بازی فوتبال بود كه ناگهان توپشان داخل حوضچه افتاد و او كه قصد آوردن توپ را داشت، قربانی حادثه‌ای مرگبار شد.عصر شنبه 30مرداد، پسر 13ساله‌ای به نام علی همراه دوستانش سرگرم بازی فوتبال در پارك الغدیر در شمال شرق تهران بودند كه ناگهان توپشان به داخل حوضچه آب نمای پارك افتاد.

بچه‌ها به سمت حوضچه رفتند و تلاش كردند توپ را از داخل آب بیرون بكشند اما نتوانستند. درچنین شرایطی علی داوطلب شد كه برای آوردن توپ به داخل حوضچه برود غافل از حادثه‌ هولناكی كه در انتظارش بود. او هنگام ورود به حوضچه پایش لیز خورد و به داخل این حوضچه 30سانتی سقوط كرد و لحظاتی بعد جانش را از دست داد.

شاهدان چه می‌گویند
دوستان علی هنوز در شوك مرگ او هستند. یكی از آنها روز گذشته درباره جزئیات حادثه به همشهری گفت: با علی و دوستان دیگرمان به پارك رفتیم. 2تیم شدیم تا فوتبال بازی كنیم. چند دقیقه‌ای از بازی‌مان گذشته بود كه یكی از بچه‌ها توپ را شوت كرد و در حوضچه افتاد.

اول سعی كردیم با دست یا چوب توپ را برداریم اما نشد. بچه‌ها از من خواستند كه به داخل حوضچه بروم و توپ را بردارم اما ترسیدم. یكدفعه علی داوطلب شد كه به داخل حوضچه برود. یك پایش را روی لبه حوض گذاشت و پای دیگرش را روی لوله‌ای كه كمی از لبه حوض فاصله داشت اما ناگهان پایش لیز خورد و با پشت سر افتاد توی آب.

ابتدا فكر كردیم فیلم بازی می‌كند اما وقتی تكان نخورد، مطمئن شدیم كه شوخی نیست و ماجرا جدی است. با داد و فریاد از مردم كمك خواستیم. همان لحظه رفتگر پارك و یك مرد افغانی به آنجا آمدند تا كمك كنند. دوست دیگرم هم به اورژانس زنگ زد اما مدعی شدند كه ماشین ندارند. فكر كنم چون سن ‌ما كم بود حرف‌مان را باور نكردند و تصور كردند قصد شوخی و سركار گذاشتن اورژانس را داریم.

چند دقیقه بعد وقتی نتوانستیم از اورژانس كمك بگیریم، رفتگر و مرد افغانی، علی را بیرون كشیدند. تمام صورتش كبود شده بود و من آن لحظه متوجه نشدم كه آیا نفس می‌كشید یا نه. مرد افغانی وقتی دید خبری از اورژانس نیست، علی را روی كولش گذاشت و با خود به بیمارستانی كه در نزدیكی پارك بود برد اما انگار كار از كار گذشته و علی جان باخته بود.

زن جوان دیگری كه شاهد حادثه بود نیز گفت: من با سر و صدای پسربچه‌ها كه كمك می‌خواستند به سمت حوضچه رفتم. همان لحظه یك رفتگر و كارگر افغانی هم با شنیدن صدای بچه‌ها خودشان را رساندند. وقتی پسرنوجوان را بیرون كشیدند بالای سر او رفتم. دیگر نفس نمی‌كشید. با این حال از آنهایی كه آنجا جمع بودند خواستم فورا او را به بیمارستان ببرند شاید او را احیا كنند اما بی‌فایده بود.

حوضچه برق نداشت
درحالی‌كه هنوز معلوم نیست پسربچه 13ساله در این حادثه دچار برق‌گرفتگی شده یا اینكه بر اثر اصابت سرش با كف آبنما كه عمق آب آن 30سانتی‌متر بود، دچار ضربه مغزی شده، روز گذشته شهردار ناحیه 2منطقه 4تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده نوجوان 13ساله به شهرنوشت گفت: آتش‌نشانی و كلانتری 136فرجام پس از بررسی آبنما اعلام كردند كه آب حوضچه فاقد برق است اما باید تا اعلام نظر پزشكی قانونی منتظر بمانیم.

حامد فتحی ادامه داد: حدود ساعت20شنبه شب به عوامل شهرداری اعلام شد كه نوجوانی در بوستان الغدیر دچار حادثه شده است. بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق بررسی‌ها آغاز شد و بعد از انجام تحقیقات توسط كلانتری 136فرجام وجود برق در داخل آبنما رد شد.

وی درخصوص اینكه متأسفانه در زمان وقوع حادثه عوامل اورژانس بلافاصله در محل حاضر نشده‌اند، ادامه داد: شاهدان عینی این حادثه بیان كردند كه مردم این نوجوان را به بیمارستان انتقال داده‌اند.فتحی با اشاره به اینكه بعد از انتقال نوجوان به بیمارستان و بعد از گذشت 45دقیقه ریكاوری این فرد فوت كرده است، افزود: ضمن تسلیت به خانواده داغدار این نوجوان تا اعلام نظر پزشكی قانونی باید برای مشخص شدن علت حادثه صبر كنیم.

براساس این گزارش، روز گذشته سیدامیرعباس بهاری، شهردار منطقه4با حضور در منزل خانواده علی با آنها ابراز همدردی كرد و اطمینان داد كه شهرداری از آنها حمایت می‌كند. از سوی دیگر پس از حادثه و با دستور شهردار تهران تیم ویژه‌ای تشكیل شد تا جوانب موضوع را بررسی و گزارش كنند. همچنین دستور قضایی برای بررسی آب‌نمای پارك صادر شده تا كارشناسان مشخص كنند كه آیا آب‌نمای پارك از نظر ایمنی دچار مشكل بوده است یا خیر؟

جزئیات حادثه به نقل از كانال سخنگوی شهرداری تهران
به‌دنبال این حادثه، كانال تلگرامی سخنگوی شهرداری تهران نیز جزئیاتی از این ماجرا منتشر كرد و نوشت: «شنبه شب علی هوشنگی، نوجوان ١٣ ساله ساكن شمیران‌نو كه به همراه دوستان خود در پارك الغدیر منطقه ٤ (شرق تهران) بازی می‌كرده است در آبنمای پارك دچار حادثه شد.

بنا بر اعلام حاضران در محل، برای نجات این نوجوان بارها با اورژانس تماس گرفته شده كه به‌دلیل تأخیر در اعزام نیروهای مرتبط، مردم حاضر در محل نسبت به رساندن این نوجوان به بیمارستان اقدام می‌كنند كه متأسفانه او جان خود را از دست می‌دهد. در رابطه با دلیل حادثه شایعاتی از برق‌گرفتگی تا ضربه مغزی و تأخیر حضور اورژانس در شبكه‌های اجتماعی مطرح شده كه تا اعلام نهایی نتیجه بررسی پزشكی قانونی نمی‌توان به‌صورت قطعی اعلام نظر كرد.

بلافاصله بعد از این حادثه و با دستور شهردار تهران تیم ویژه‌ای تشكیل شد تا جوانب موضوع را بررسی و گزارش كند. شایان ذكر است مطابق بررسی‌های اولیه آب‌نمای یادشده هم‌اكنون هم فعال است و عمق آب آن هم حدود 30سانتی‌متر بوده است. شهرداری تهران ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار این حادثه از خبرنگاران رسانه‌های گروهی درخواست می‌كند تا اعلام رسمی مقام قضایی و پزشكی قانونی از گمانه‌زنی خودداری كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha