دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 191259

شهر گلاسکو در اسکاتلند این روزها میزبان نمایشگاهی از اسکلت‌ها و استخوان‌های بریتانیایی‌های مربوط به هزار سال پیش است. استخوان‌های به نمایش ‌درآمده در این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه در هزار سال پیش هم بیماری‌هایی همچون نرمی استخوان وجود داشته است.

بیماری مشترک فقرا و ثروتمندان در هزار سال پیش

سلامت نیوز:شهر گلاسکو در اسکاتلند این روزها میزبان نمایشگاهی از اسکلت‌ها و استخوان‌های بریتانیایی‌های مربوط به هزار سال پیش است. استخوان‌های به نمایش ‌درآمده در این نمایشگاه نشان می‌دهد که چگونه در هزار سال پیش هم بیماری‌هایی همچون نرمی استخوان وجود داشته است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان در میان استخوان‌های این مجموعه استخوان زنی که در قرن نوزدهم در لندن زندگی می‌کرده وجود دارد. همچنین اسکلت یک زن ثروتمند گنجانده شده است. مقایسه اسکلت این دو زن از دو طبقه اجتماعی نشان می‌دهد که در گذشته افراد طبقات مختلف اجتماعی با وجود شکاف‌های طبقاتی بین‌شان از فقر در رژیم غذایی و نرمی استخوان رنج می‌بردند.

طیف وسیعی از عوامل در بروز مشکلات استخوانی ناشی از یک رژیم غذایی نامناسب اثرگذار است. دو زن هزارساله در دست تحقیق، با وجود این مایل‌ها دور از یکدیگر زندگی می‌کردند، اما هر دو این افراد شرایط یکسانی در سلامت غذایی خود داشتند. از این دو استخوان در این هفته در نمایشگاه «گلاسکو» رونمایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha