سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 191913

پس از یک دوره بیماری و مصرف دارو یا با وجود استفاده دائمی از رنگ موهای شیمیایی داشتن موی بلند، محکم و شفاف و سالم دشوار است. ریزش مو و نازک و شکننده شدن مو مشکل خیلی از آدم‌هاست. دلایل ریزش مو مشخص هستند.

راهکارهای خانگی برای رشد سریع مو

سلامت نیوز:پس از یک دوره بیماری و مصرف دارو یا با وجود استفاده دائمی از رنگ موهای شیمیایی داشتن موی بلند، محکم و شفاف و سالم دشوار است. ریزش مو و نازک و شکننده شدن مو مشکل خیلی از آدم‌هاست. دلایل ریزش مو مشخص هستند.

  به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، تغییرات هورمونی، مصرف دارو، کمبود ویتامین، استرس و عادت‌های نادرست در مراقبت از مو، استفاده از حالت‌دهنده‌های شیمیایی، استفاده زیاد از ابزارهای حرارتی، ژنتیک و تغذیه ناسالم دلایل عمده ریزش مو هستند، بنابراین اگر برایتان سؤال پیش می‌آید که چرا موهای‌تان کم پشت، بد حالت و شکننده است مشکل را در همین موارد جست‌و‌جو کنید.

برای درمان مشکل ریزش مو ابتدا باید به فکر رفع عامل آن باشید، تا زمانی که مشکل را حل نکنید نمی‌توانید انتظار داشته باشید رشد موهایتان به حالت طبیعی برگردد. اما پس از رفع مشکل برای تقویت و رشد سریع مو می‌توانید از این روش‌های خانگی استفاده کنید. اگر از این راهکارهای خانگی برای یک دوره طولانی استفاده کنید اثر آن را در بازگشت زیبایی مو خواهید دید.


ماساژ کف سر با روغن گرم به رشد سریع موها کمک می‌کند. شما فقط باید هر روز ۵ دقیقه صرف این کار کنید تا پس از دو یا سه ماه اثر آن را ببینید. انگشت‌ها را دایره وار در کف سر بچرخانید و پوست را ماساژ بدهید. برای ماساژ کف سر نه باید فشار زیادی به کف سر بیاورید و نه خیلی آهسته انجام بدهید. با ماساژ کف سر رگ‌های خونی باز می‌شوند و فشار خون در کف سر بیشتر می‌شود.


برای ماساژ می‌توانید کمی روغن نارگیل یا روغن زیتون را در مایکروفر گرم کنید و انگشت‌ها را با روغن چرب کنید و ماساژ بدهید. این روش برای درمان و کاهش شوره و خارش سر نیز مفید است و برای درمان خشکی مو نیز کاربرد دارد.


پس از ماساژ، شانه سر را به روغن آغشته کنید و به آرامی موها را شانه بزنید. یک کیسه یا حوله گرم روی سرتان بکشید و نیم ساعت صبر کنید. پس از آن موها را بشویید. این راهکار را فقط  دو بار در هفته انجام بدهید. در واقع این یک روش تکمیلی برای ماساژ کف سر است. این راهکار به تنهایی نیز برای درمان موخوره و کاهش خشکی و زبری مو مفید است.

رزماری یک گیاه فوق‌العاده مؤثر برای رشد و مراقبت از موهاست. رزماری رشد مو را تقویت می‌کند، به استحکام ریشه مو کمک می‌کند و شوره سر را نیز درمان می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در رزماری در تقویت رشد مو تأثیرگذارند. این گیاه با افزایش جریان خون در کف سر به رشد موها کمک می‌کند. برای استفاده از رزماری به این روش عمل کنید.


- دو قاشق غذاخوری رزماری را با دو قاشق غذاخوری از یک روغن معمولی مثل روغن آفتابگردان یا زیتون، بادام یا آواکادو مخلوط کنید. این روغن ترکیبی را روی کف سر ماساژ بدهید و پس از نیم ساعت آن را با شامپوی معمولی بشویید.


- موها را با عرق رزماری شست‌و‌شو دهید. برای تهیه این عصاره چند برگ رزماری را به مدت ۵ دقیقه در آب بجوشانید. اگر از گیاه خشک استفاده می‌کنید می‌توانید میزان کمتری را در آب بجوشانید. پس از خنک شدن آب و پس از شست‌و‌شوی کامل موها با شامپو موها را با رزماری آب کشی کنید.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha