شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 193092

طبق تحقیقات، با مصرف خوراكی‌‌هایی از مواد ساده و قابل دسترس و با طبخی آسان، حمله علایم پیری كند شده و هیجانات و شادابی دوران جوانی زیاد می‌شود.

موادی برای آشپزی ضد پیری

سلامت نیوز:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله موفقیت، پدیده پیری می‌تواند در هر زمان، بعد از گذشت از سن 30 سالگی شروع شود و معمولا پوست حالت كششی و ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.بدن شروع به سست شدن می‌كند و استخوان‌ها تراكم خودشان را از دست می‌دهند.پوست حالت ارتجاعی، شفافیت و درخشش خود را از دست خواهد داد و چین و چروك می‌خورد.

طبق تحقیقات، با مصرف خوراكی‌‌هایی از مواد ساده و قابل دسترس و با طبخی آسان، حمله علایم پیری كند شده و هیجانات و شادابی دوران جوانی زیاد می‌شود.

1- غذای ضد پیری: كلم بروكلی

"بروكلی"، یك منبع عالی ویتامین C و كاروتن است. تحقیقات اثبات می‌كند كه این خانواده سبزیجات بهترین غذای ضد پیری و ضد سرطان هستند و "ماهی" بهترین پروتئین را تامین می‌كند با تركیب كردن این دو ماده غذایی می‌توان عالی‌ترین خوراكی را تهیه كرد.

2- غذای ضد پیری: ماهی

ماهی از نظر میزان پروتئین بالاترین رتبه را دارد. خام یا پخته ماهی عالی‌ترین منبع ویتامین C است (100 گرم ماهی خام دارای 100 میلی‌گرم ویتامین C است)

3- غذای ضد پیری: پیاز

پیاز، می‌تواند تمیزكننده خون و پایین آورنده كلسترول باشد و جریان پیر شدن را كند می‌كند. پیاز و خوراكی‌های دریایی بالاترین میزان پروتئین را دارا هستند. علاوه بر آن پیاز نیاز بدن به روی را برطرف می‌سازد.

4- غذای ضد پیری: كلم

كلم، سرشار از ویتامین C و دارای فیبر بالایی است. "فیبر" نه فقط برای روده‌ها و معده مناسب است؛ بلكه، برای سیستم گوارشی نیز مفید بوده و به دفع مواد زاید كمك می‌كند.

دو فاكتور اصلی در كاهش فرآیند پیری وجود دارد: ویتامین‌ها و كاروتن در میوه‌های تازه.

ویتامین C و E و كاروتن، بهترین وسیله كمك برای كاهش جریان پیری هستند. كاروتن، به نگهداری و مراقبت سلامتی بافت‌ها كمك می‌كند و بهترین دوست خانم‌هاست.

ویتامین C و E هر دو آنتی‌اكسیدان هستند و می‌توانند در شروع پیری و فرتوتی تاخیر ایجاد كنند و جوانی را طولانی‌تر كنند. آن‌ها فقط به خنثی كردن رادیكال‌های آزاد كمك نمی‌كنند، اما وجود زیاد میوه‌های تازه و سبزیجات، سلامتی روده‌های بزرگ را افزایش می‌دهد و به دفع مواد زاید كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha