رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تعداد بازرس‌های ما به میزان کافی نیست به همین دلیل در سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها به راحتی کالاهای سلامت قاچاق را می‌بینید که متاسفانه امکان برخورد قوی با آن‌ها وجود ندارد.

کمبود بازرس و محدودیت در برخورد با کالا‌های سلامت قاچاق

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تعداد بازرس‌های ما به میزان کافی نیست به همین دلیل در سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها به راحتی کالاهای سلامت قاچاق را می‌بینید که متاسفانه امکان برخورد قوی با آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که چرا از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری نمی‌شود،‌ گفت: این مسئله چندین دلیل دارد؛ متاسفانه در کشور ما بوروکراسی شدیدی وجود دارد، تجارت قانون‌مند و بدون بوروکراسی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود و مشکلات جدی سر راه کسب‌ و کار‌های قانونی کشور به‌وجود می‌آید.

وی به گریزگاه‌های فراوان در بعضی گمرکات اشاره کرد و گفت: در بعضی گمرکات کشور گریزگاه‌هایی وجود دارد که کالا به‌صورت غیرقانونی از آن‌جا ترخیص می‌شود.همچنین گرفتن بعضی تصمیمات بدون داشتن هیچ پشتوانه کارشناسی دقیق و بازارچه‌های مرزی، مناطق آزاد، ته لنجی‌ها،‌ملوانی که همه این‌ها به این مسئله دامن می‌زنند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: باید با استفاده از فناوری اطلاعات، کل چرخه قانونی تولید و تجارت در کشور را تحت نظارت بگیریم که در سازمان غذا و دارو حدود سه سال روی این پرتال کار کرده‌ایم و هم اکنون در حال نهایی شدن است و بخش‌هایی از آن نیز اجرایی شده است.

وی از تلاش این سازمان برای حذف بوروکراسی سخن گفت و افزود: در حال حاضر اتصال بر خط با گمرک کشور داریم و  شرکت‌هایی که کار خود را به‌صورت قانونی و دقیق انجام می‌دهند می‌توانند مجوز خود را زیر یک دقیقه دریافت کنند  و نیازی به مراجعه حضوری به سازمان را ندارند.

دیناروند گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی کشور مسئولیت خود را به درستی انجام دهند و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز در بحث مبارزه با قاچاق‌ها به صورت جدی‌تر عمل کنند این مسئله حل خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان گفت: تعداد بازرس‌های ما به میزان کافی نیست به همین دلیل در سوپرمارکت‌ها و عطاری‌ها به راحتی کالاهای سلامت قاچاق را می‌بینید که متاسفانه امکان برخورد قوی با آن‌ها وجود ندارد.

 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha