سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 195682

سلولیت نوعی عفونت باکتریایی شایع و بسیار جدی است و به سرعت در تمام بدن گسترش می یابد.

سلولیت را جدی بگیرید

سلامت نیوز: سلولیت نوعی عفونت باکتریایی شایع و بسیار جدی است و به سرعت در تمام بدن گسترش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سلولیت به صورت یک ناحیه قرمز رنگ و ورم کرده روی پوست ظاهر می شود که گرم و حساس است و ممکن است به سرعت گسترش پیدا کند.
این عارضه می تواند در تمام پوست بدن و یا حتی پوست صورت بروز کند و در برخی موارد این عفونت به بافت های زیر پوست می رسد و از آن جا به غدد لنفاوی و جریان خون منتشر شود.
اگر این بیماری درمان نشود، به سرعت گسترش پیدا می کند و می تواند حتی زندگی فرد مبتلا را به خطر بیندازد، بنابراین شناسایی علائم آن شامل قرمزی، ورم، حساسیت به لمس شدن، درد و تب از جمله نشانه های بروز این بیماری است که همگی به سرعت نمایان نمی شود.
عامل بروز این بیماری باکتری هایی هستند که از طریق یک شکاف در پوست وارد می شوند و گاهی گزش برخی حشرات انتقال آن را راحت تر می کند.
این بیماری در افرادی که از ضعف سیستم ایمنی رنج می برند شیوع بیشتری دارد و به راحتی در بدن تکثیر و به غدد لنفاوی و سیستم گردش خون می رسد و در سرتاسر بدن منتشر می شود.
معاینه پوست توسط پزشک و انجام آزمایش خون از جمله روش های تشخیص این بیماری است که درمان آن از طریق آنتی بیوتیک خوراکی صورت می گیرد.
شستشوی مکرر زخم با آب و صابون زمینه بروز عفونت های پوستی را به شدت کاهش می دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha