هنگامی که یک برنامه ورزشی جدید را شروع می‌کنید تاثیراتی از جمله سوزش عضلات را نیز حس خواهید کرد. با این حال احتمال دارد که کاهش وزن مشاهده نکنید و حتی اشتهای شما افزایش یابد.

چگونه همراه با ورزش غذا بخوریم تا کاهش وزن داشته باشیم

سلامت نیوز: هنگامی که یک برنامه ورزشی جدید را شروع می‌کنید تاثیراتی از جمله سوزش عضلات را نیز حس خواهید کرد. با این حال احتمال دارد که کاهش وزن مشاهده نکنید و حتی اشتهای شما افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا و به نقل از My fitness pal، این که چگونه تغذیه خود را به هنگام ورزش تنظیم کنید تا شاهد کاهش وزن باشید بسیار مهم است.

بعد از ورزش ممکن است احساس گرسنگی کاهش یابد، اما در طول روز هورمون‌های گرسنگی ممکن است باعث افزایش اشتهای شما شود.

ورزش در ابتدا باعث کاهش هورمون گارلین آکا می‌شود، اما بعد از گذشت زمان میزان این هورمون به حالت عادی خود باز می‌گردد و همزمان بدن با کاهش کالری نیز مواجه می‌شود و نیاز به مصرف غذا دارد.

سعی کنید ورزش خود را قبل از وعده غذایی عادی و روزانه خود قرار دهید، به ‌این‌ ترتیب زمانی که ورزش شما به پایان می‌رسد می‌توانید مواد غذایی لازم را نیز کسب کنید.

با خوردن وعده غذایی عادی بعد از ورزش از خوردن وعده‌های غذایی اضافی جلوگیری می‌شود. سعی کنید بعد از ورزش حتی اگر اشتها ندارید مواد غذایی لازم برای بدن‌تان را کسب کنید. اگر این کار انجام نشود بعد از مدتی هورمون گرسنگی افزایش می‌یابد و شما 2 برابر غذا مصرف می‌کنید.

اگر نمی‌توانید بعد از ورزش غذای جامد مصرف کنید، مایعات بنوشید. خوردن میوه، ماست، غلات و آجیل می‌تواند بعد از ورزش مفید باشد. نوشیدن آب قبل و بعد از غذا بسیار اهمیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha