یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

روستایی در خراسان جنوبی در زمینه بیماری های ویروسی آمار بالایی دارد که شبکه هپاتیت و ویروس شناسی ایران برای بررسی عوامل این بیماری ها ورود پیدا کرد.

ویروس در جان یک روستا

سلامت نیوز: روستایی در خراسان جنوبی در زمینه بیماری های ویروسی آمار بالایی دارد که شبکه هپاتیت و ویروس شناسی ایران برای بررسی عوامل این بیماری ها ورود پیدا کرد.

به گزارش سلامت نیوز، رئیس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با  روزنامه «خراسان جنوبی» به برگزاری سمینار یک روزه فناوری نوین بیماری های عفونی و تازه های هپاتیت ویروسی در بیرجند اشاره کرد و گفت: این سمینار روز گذشته با حضور اساتید داخلی و خارجی از سوی مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه، شبکه هپاتیت ایران، انجمن بیماری های عفونی اروپا(Eccmid)  و گروه ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه تهران برگزار شد.
دکتر «ضیایی» مهم ترین دستاورد این سمینار را بررسی وضعیت و آمار بالای بیماری های عفونی در یکی از روستاهای خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: شبکه هپاتیت ایران برای بررسی وضعیت این روستا وارد عمل شده است.
وی نام این روستا را به دلایل شرایط خاص آن اعلام نکرد.
وی از حضور اعضای انجمن بیماری های عفونی ایتالیا در این سمینار خبر داد و افزود: یکی از دستاوردهای این سمینار نوشتن تفاهم نامه همکاری با انجمن اروپایی برای تبادل یکسری اطلاعات در زمینه آموزش و دانشجو می باشد.
وی ادامه داد: در این تفاهم نامه ذکر شده تا نمونه های تشخیصی استان برای انجمن ایتالیا ارسال شود. به گفته وی هم اکنون  آمار مبتلایان به هپاتیت B در استان   1.6 درصد، هپاتیت C   0.2 درصد و هپاتیتA   25 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha