محیط بان استان قم با تأکید بر اینکه ایجاد حساسیت در جامعه برای مدیریت دریاچه نمک استان قم ضروری است، گفت: گرد و غبار ناشی از دریاچه نمک قم یک چهارم جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دریاچه نمک قم منبع گرد و خاک/ بر یک چهارم جمعیت ایران تاثیر می‌گذارد

سلامت نیوز:  محیط بان استان قم با تأکید بر اینکه ایجاد حساسیت در جامعه برای مدیریت دریاچه نمک استان قم ضروری است، گفت: گرد و غبار ناشی از دریاچه نمک قم یک چهارم جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،احمد بحری محیط بان استان قم  با اشاره به اینکه گرد و غبار ناشی از دریاچه نمک قم یک چهارم جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این دریاچه حدود 200 هزار هکتار مساحت دارد که به طور مستقیم با استان‌های سمنان، تهران، قم و مرکزی در ارتباط است و با تعدادی از شهرها و استان‌های دیگر نیز به طور غیر مستقیم ارتباط دارد.

این محیط بان استان قم با بیان اینکه باید پیگیری حق آبه این دریاچه با جدیت صورت گیرد، گفت: احداث سد و کشاورزی غیر اصولی باعث کاهش حق آبه و تبدیل آن به کانون گرد و غبار شده است.

بحری از برگزاری همایش دریاچه نمک قم تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: در این همایش معضلات این منطقه و راهکارهای مقابله با این معضل بررسی خواهد شد. این همایش توسط محیط زیست استان قم برگزار می‌شود.

بحری افزود: همچنین قصد داریم به منظور حساسیت زایی درباره دریاچه نمک قم کمپینی با کمک سمن‌ها راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha