معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که آئین نامه تاسیس داروخانه های تخصصی عرضه گیاهان دارویی با حضور مسئول فنی دوره دیده و داروساز سنتی ابلاغ شده است.

ابلاغ آئین نامه تاسیس داروخانه های تخصصی گیاهان دارویی

سلامت نیوز: معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که آئین نامه تاسیس داروخانه های تخصصی عرضه گیاهان دارویی با حضور مسئول فنی دوره دیده و داروساز سنتی ابلاغ شده است.

به گزارش سلامت نیوز، محمود خدا دوست چهارشنبه شب در پایان همایش ملی باریجه در آمل در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون سازمان غذا و دارو در حال تدوین ضوابط اجرایی این ابلاغیه است.
وی گفت که در صورت عملیاتی شدن این ابلاغیه، علاوه بر داروخانه هایی که اکنون به صورت رایج قفسه هایی را برای عرضه گیاهان دارویی دارند، داروخانه های ویژه عرضه داروهای گیاهی تاسیس خواهند شد.
خدا دوست با اشاره به افزایش استقبال مردم به خرید و استفاده از داروهای گیاهی و گیاهان با خاصیت دارویی، تاسیس داروخانه های تخصصی داروهای گیاهی را ضروری دانست.


** ضرورت توجه پزشکان به داروهای گیاهی
معاون طب سنتی وزیر بهداشت با تاکید بر این که استفاده روزافزون داروهای گیاهی و گیاهان دارویی باید به دور از افراط و تفریط و ضابطه مند باشد، گفت: لازمه این کار این است که پزشکان در تجویز داروها به داروهای گیاهی روی خوش نشان دهند و در نسخه پیچی های خود به آن توجه جدی کنند.
وی با اشاره به اینکه که ادغام خدمات تایید شده طب سنتی در نظام سلامت به عنوان یک برنامه مهم در سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه کشور و برنامه عملیاتی وزارت بهداشت دیده شده است، افزود: در این 2 برنامه مهم تاکید جدی شده که از موردی ترین سطح ارائه خدمت از بهورز تا فوق تخصصی در سطح کاری خودش طب سنتی و گیاهان دارویی را به خوبی بشناسد.
او ادامه داد: اکنون آموزش و تربیت گروههای پزشکی نهادینه و 2 واحد درسی اصول و مبانی طب سنتی به صورت اختیاری در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی اجرا شده است.
معاون طبی سنتی وزیر بهداشت بر لزوم آشنایی بیشتر با طب سنتی تاکید کرد و گفت: طب سنتی بنا ندارد به تمامی نیازهای درمانی امروز مردم پاسخ دهد، اما توانمندی هایی دارد که می تواند در کنار طب رایج، در درمان مردم مفید باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha