نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه نقش معادن در آلودگی هوای پایتخت کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: بخش اعظم آلودگی‌هوای پایتخت ناشی از آلاینده‌های شیمیایی مانند کیفیت سوخت، خودروها، موتورسیلکت ها و نوع ساخت وساز است.

نقش معادن در آلودگی‌هوای پایتخت کمتر از‌ ۱۰‌درصد/ آلودگی‌هوا ناشی از سوخت خودروها است

سلامت نیوز:نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه نقش معادن در آلودگی هوای پایتخت کمتر از ۱۰ درصد است، گفت: بخش اعظم آلودگی‌هوای پایتخت ناشی از آلاینده‌های شیمیایی مانند کیفیت سوخت، خودروها، موتورسیلکت ها و نوع ساخت وساز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدرضا نجفی  درباره اظهارات معاون امور معادن و صنایع معدنی استان تهران مبنی بر اینکه معادن استان تهران در سطح استاندارد قرار دارند و مشکل چندانی در خصوص مسائل زیست محیطی ندارند، گفت: نوع آلودگی هوای پایتخت عمدتا ناشی از آلودگی شیمیایی ناشی از عوامل مختلف است، در واقع اندازه ذرات آلاینده معلق در هوا بسیار بزرگتر از ذراتی است که معادن ایجاد می کند هر چند معادن در آلودگی هوای پایتخت سهم دارند اما سهم آنها غالب و تعیین کننده نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نقش معادن در آلودگی هوای پایتخت کمتر از 10 درصد است، تصریح کرد: طبق بررسی های انجام گرفته در این رابطه، سهم معادن در آلودگی هوای تهران کمتر از 10 درصد است و نوع آلودگی هوای پایتخت شیمیایی بیشتر ناشی از سوخت وسائط نقلیه مانند موتورسیلکت ها، خودروهای سواری، حمل و نقل عمومی است.

نجفی با تشریح عوامل موثر در آلودگی هوای پایتخت، گفت: بخش اعظم آلودگی هوای پایتخت ناشی از آلاینده های شیمیایی مانند کیفیت سوخت، کیفیت خودروها، موتورسیلکت ها، زیرساخت های مختلف شهری، نوع ساخت وساز و عدم رعایت طرح جامع شهری و نظامات شهرسازی، مکان یابی نامناسب بلندمرتبه سازی به ویژه در منطقه 22 و مسائلی از این نوع است که برای مدیریت معضل آلودگی هوای پایتخت باید به صورت اصولی و در یک نظام جامع این گونه مسائل مرتفع شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم ارتقای استانداردهای خودروسازی، معاینه فنی خودروها و سوخت برای مدیریت آلودگی هوای پایتخت تاکید کرد و یادآور شد: در کنار این مباحث باید به بهبود زیرساخت های شهری و گسترش فضای سبز توجه جدی داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تردد موتورسیلکت های کاربراتوری و خودروهای فرسوده در پایتخت، تصریح کرد: باید از تولید و واردات موتورسیلکت های کاربراتوری جلوگیری و همچنین نسبت به توسعه مترو، حمل و نقل ریلی، نوسازی خودروهای های فرسوده و همچنین تاکسی و اتوبوس های فرسوده در جهت مدیریت آلودگی هوای تهران اقدام کرد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه حمل و نقل و ترافیک عمومی از مهمترین مسائل مدیریت شهری است، گفت: در این خصوص باید در جهت کنترل سلامت و معاینه فنی خودروها که در وضعیت ترافیکی، آلودگی، نظم و نظام کنترلی سلامت خودروها که اختلال ایجاد می کند، اهتمام بیشتری ورزید./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha