چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
کد خبر: 200123

روغن و کره حیوانی و دنبه چاق‌کننده است و مصرف زیاد آن به ویژه برای افرادی که فعالیت بدنی ندارند (ورزش نمی‌کنند) مضر است.

مصرف روغن حیوانی و دنبه برای این افراد ممنوع

سلامت نیوز:  روغن و کره حیوانی و دنبه چاق‌کننده است و مصرف زیاد آن به ویژه برای افرادی که فعالیت بدنی ندارند (ورزش نمی‌کنند) مضر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید جواد علوی کارشناس طب سنتی درباره روغن و کره حیوانی اظهار کرد: باور اشتباهی که بین افراد وجود دارد این است که چون کره گاو فرآورده طبیعی است، خوردن آن به هر میزان  منعی ندارد.

وی افزود: مصرف روغن و کره حیوانی و دنبه مشکلاتی نظیر گرفتگی عروق، انسداد  عروق بدن (به‌علت تجمع مواد زائد در بدن) و چاقی و... به‌دنبال خواهد داشت.کسانی که مشاغل کارمندی دارند و کم‌ تحرک هستند، باید غذاهای سبک مصرف کنند. مقدار چربی، روغن و گوشت غذای خود را کم و غذاهای گیاهی مثل سالاد را بیشتر مصرف کنند. محصولات کنجدی برای افراد مبتلا به مشکلات گوارشی مفید نیست.


این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: اگر افراد از مشکلات ناشی از ضعف معده و سوءهاضمه رنج می‌برند، از مصرف زیاد کنجد و محصولات آن (مانند روغن کنجد و ارده و حلواارده و...) پرهیز کنند.


روغن حیوانی، دنبه و کره حیوانی برای افرادی که ورزش‌های سنگین می‌کنند یا مشاغل سخت دارند مانند کشاورزان مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha