شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 200372

یک کارشناس طب سنتی گفت: افرادی که از خواب آلودگی در طول روز رنج می‌برند؛ باید شام خود را زود بخورند، همچنین افرادی که در خواب بی‌قرار هستند و دائما غلت می‌زنند, دچار سوءهاضمه هستند. این افراد باید شام سبک و حداقل ۳ ساعت قبل از خواب بخورند.

دلیل بیقراری و غلت زدن زیاد در خواب

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی گفت: افرادی که از خواب آلودگی در طول روز رنج می‌برند؛ باید شام خود را زود بخورند، همچنین افرادی که در خواب بی‌قرار هستند و دائما غلت می‌زنند, دچار سوءهاضمه هستند. این افراد باید شام سبک و حداقل ۳ ساعت قبل از خواب بخورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی اظهار داشت: افرادی که از خواب آلودگی در طول روز رنج می برند؛ باید شام خود را زود بخورند و از پرخوری و خوردن غذاهای سنگین در وعده شام بپرهیزند.

به گفته وی افرادی که در خواب بی‌قرار هستند و دائما غلت می‌زنند, دچار سوءهاضمه هستند. این افراد باید شام سبک و حداقل 3 ساعت قبل از خواب بخورند.

این کارشناس طب سنتی بیان داشت: بیش از 90 درصد بزاق آب است. اگر غذا را خوب بجویم، نیاز به نوشیدن آب بعد از غذا تا حد زیادی رفع می‌شود. خوردن آب با غذا هضم را مختل می‌کند.

نقش موسیقی در هضم غذا

علوی ادامه داد: استفاده از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، اگر همراه با موسیقی مناسب باشد, باعث گوارایی و کارایی بیشتر غذا در برای رشد و سوخت و ساز بدن می‌شود.

مصرف سالاد همراه غذا به مرور موجب ضعف معده و اختلال هضم و بروز بیماریهای کبدی می‌شود

وی عنوان کرد: مصرف سالاد همراه غذا به مرور موجب ضعف معده و اختلال هضم و بروز بیماری‌های کبدی می‌شود. سالاد باید به تنهایی و با فاصله مناسب از غذا میل شود.

این کارشناس طب سنتی یاداور شد: "تاب سواری" ورزشی ملایم و مناسب برای تمام سنین است، به ویژه برای افرادی که توانایی فعالیت‌های سنگین بدنی ندارند از جمله کودکان و سالمندان است و حتی در تقویت سیستم گوارش هم موثر است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha