سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 200697

‌یک متخصص پوست و مو گفت: وجود فلزات سنگین در رنگ تتوی ابرو منجر به ایجاد سرطان پوست می‌شود.

متقاضیان "تتو ابرو" بخوانند

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو گفت: وجود فلزات سنگین در رنگ تتوی ابرو منجر به ایجاد سرطان پوست می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌دکتر حمید رشنو  اظهار کرد: در تتو و هاشور ابرو استفاده از ماده‌ای به نام جوهر مهم است، برخی از این رنگ‌ها (جوهرها) دارای فلزات سنگین آرسنیک و آهن است و ممکن است دائم بماند و قابل پاک شدن نباشد.

وی ادامه داد: برخی رنگ‌های قرمز و نارنجی که برای تتو و هاشور ابرو استفاده می‌شوند، ممکن است سبب حساسیت و التهاب پوست شوند. حتی با کم کردن جای تتو و هاشور ممکن است ماده رنگی در پوست بماند و منجر به قرمزی، خارش و زخم طولانی‌مدت شود.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: ابزاری که برای تتو و هاشور ابرو استفاده می‌شود ممکن است واکنش‌ها و عفونت‌های پوستی ایجاد کند و زخم ایجاد شده منجر به ایجاد خارش و گوشت اضافه شود. چنانچه ابزار مورد استفاده یک بار مصرف نباشد، منجر به ایجاد هپاتیت و ایدز خواهد شد.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: پاک کردن تتوی دائم سخت بوده و ایجاد اسکار (تخریب پوست اضافه و زخم) می‌کند که خوشایند نیست و پس از مدتی پشیمانی به بار می‌آورد.

وی گفت: بسته به نوع موادی نظیر فلزات سنگین که در رنگ تتو وجود دارد، این مهم منجر به ایجاد سرطان پوست می‌شود.

رشنو یادآور شد: متقاضیان تتو باید از افرادی که دارای مجوز هستند و از ابزار بهداشتی یک بار مصرف استفاده می‌کنند، خدمات بگیرند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha