چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 200918

عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: هنوز مصوبات مجلس در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه که دولت را موظف به تهیه جنگلداری برای خروج دام و کاهش فشار بر جنگل و حذف عوامل تخریب جنگل بوده است، محقق نشد.

اجرا نشدن مصوبات مجلس در زمینه حفاظت از جنگل

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: هنوز مصوبات مجلس در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه که دولت را موظف به تهیه جنگلداری برای خروج دام و کاهش فشار بر جنگل و حذف عوامل تخریب جنگل بوده است، محقق نشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، حسین رسالتی در همایش ملی مدیریت جنگل های شمال ایران در محل دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی ساری تصریح کرد: از آنجایی که امکان در اختیار گرفتن و جذب نیروی انسانی برای حفاظت و صیانت و تامین منابع مالی اجرای مصوبات برای دولت ها وجود نداشته است، جنگل های شمالی هر روز با خطرات متعددی مواجه می شود.


وی با اشاره به اینکه خروج سه میلیون و 700هزار واحد دامی و 10هزار خانوار از جنگل های شمال را در مدت 6 سال و جایگزینی سوخت به جای مصرف هیزم جنگلی در مدت چهار سال از تعهدات دولت ها در دهه 80 بوده است، افزود: جنگل شمال از نسلی به نسلی دیگر به صورت پایدار و زنده منتقل شده است و امروز ما نیز باید این منابع طبیعی را به نسل آینده تحویل بدهیم.


رسالتی با اشاره به دو نگاه استراحت و تنفس جنگل برای 10 سال و بهره برداری بر اساس دانش فنی در مدیریت جنگل های شمال گفت: تبعات ابلاغیه جدید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه بهره برداری تجاری و صنعتی از طرح های جنگل های دارای طرح و یا غیر طرح، متوقف شود، باید کارشناسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha