در یک مطالعه جدید به برخی دلایل این که چرا آکنه هنوز هم برخی از زنان را در بزرگسالی آزار می دهد اشاره شده است.

علت بروز آکنه بعد از سنین نوجوانی در زنان

سلامت نیوز:در یک مطالعه جدید به برخی دلایل این که چرا آکنه هنوز هم برخی از زنان را در بزرگسالی آزار می دهد اشاره شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محققان ایتالیایی برخی عوامل مرتبط با خطر ابتلا به آکنه بعد از سن ۲۵ سالگی را در ۵۰۰ زن کشف کردند. آنها دریافتند مصرف کم میوه ها و سبزیجات، سطح استرس بالا و سابقه خانوادگی آکنه در بزرگسالی از علل بروز آکنه است.

دکتر دبرا جالیمان، استادیار پوست دانشکده پزشکی نیویورک، در مورد نتایج این تحقیق می گوید: «تحقیقات نشان می دهد غذاهای با "شاخص گلوکزی" بالا مانند نان سفید و برنج، چیپس و بیسکویت و محصولات پخته شیرین در بروز آکنه دخیل هستند. استرس مزمن نیز تهدیدی برای سلامت عمومی بدن است و برروی پوست اثر بدی دارد.»

طبق یافته های تیم تحقیق به سرپرستی دکتر لوئی جینلدی، از مرکز مطالعه گروه ایتالیایی پژوهش پوست در برگاموی ایتالیا، بیش از ۸۰ درصد از نوجوانان درگیر آکنه هستند اما خبر خوب این است که بیشتر آنها بعد از سن ۲۰ سالگی، پوست شان بهبود می یابد. با اینحال، ۲۰ تا ۴۰ درصد از بزرگسالان همچنان درگیر جوش هستند.

به گفته جالیمان، در بزرگسالان، زنان بیش از مردان دچار آکنه می شوند و علت آن اغلب تغییرات هورمونی و یا عدم تعادل هورمونی است. برای مثال زنان ممکن است قبل از دوره عادت ماهانه یا وقتی که قرص های ضدبارداری را شروع و یا متوقف می کنند، جوش بزنند.

محققان دریافتندکه شیوه زندگی با آکنه ارتباط دارد. زنانی که کمتر از چهار روز در هفته میوه و سبزیجات یا ماهی تازه می خورند، نسبت به زنانی که بیشتر از این غذاها مصرف می کنند، بیش از دو برابر احتمال دارد که در معرض آکنه قرار گیرند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha