نمایندگان مردم در خانه ملت اجباری شدن آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

تصمیم گیری درباره اجباری شدن آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

سلامت نیوز: نمایندگان مردم در خانه ملت اجباری شدن آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 18 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده 90 لایحه برنامه ششم توسعه موافقت کردند تا تعیین تکلیف انجام آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

گفتنی است در ماده 90 این لایحه آمده بود: در هنگام ازدواج، ‌بررسی تمامی زوجین به منظور شناسایی در موارد در معرض خطر اختلالات ژنتیک، در قالب شبکه بهداشت و درمان کشور اجباری است و موارد در معرض خطر به مراکز مشاوره ارجاع و چنانچه نیاز به آزمایش ژنتیک باشد به مراکز مجاز معرفی می شوند.

تبصره1- مواردی که براساس مشاوره ژنتیک نیازمند بررسی از نظر آزمایشات ژنتیک می‌باشند به آزمایشگاههای مورد تائید وزارت بهداشت و درمان ارجاع خواهند شد.

تبصره2- 10% حق التحریر ثبت طلاق افزایش و منابع حاصله جهت کمک به تامین هزینه آزمایش ژنتیک در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد.

تبصره3- آئین نامه چگونگی مراحل صدور گواهی، میزان کمک بهزیستی جهت آزمایش ژنتیک به پیشنهاد سازمان بهزستی با همکاری سازمان تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha