سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 204370

وقتی پاها گرم می‌شوند، رگ‌های خونی درون پا نیز منسبط می‌شوند و مغز هم این پیام را دریافت می‌کند که وقت خوابیدن فرا رسیده است.

برای تجربه خواب بهتر، جوراب بپوشید

سلامت نیوز: وقتی پاها گرم می‌شوند، رگ‌های خونی درون پا نیز منسبط می‌شوند و مغز هم این پیام را دریافت می‌کند که وقت خوابیدن فرا رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، همه ما می‌دانیم که خواب تا چه اندازه برای بدن انسان‌ها ضروری است، اما افراد بسیاری هستند که خواب شبانه مطلوبی را تجربه نمی‌کنند و امکان ندارد که یک شب بدون مشکل بخوابند. این مساله باعث شده است که بیشتر افراد به دنبال راه‌حل‌های مختلف برای اختلالات خواب بگردند. به‌تازگی هم بعضی از افراد کشف کرده‌اند که اگر جوراب بپوشند و بخوابند، خواب بهتری را تجربه می‌کنند. با این‌حال، باید پرسید که آیا خوابیدن با جوراب واقعا موثر است؟

بله! پوشیدن جوراب واقعا به ما کمک می‌کند که راحت‌تر از حالت عادی به خواب برویم. دلیلش این است که وقتی پاها گرم می‌شوند، رگ‌های خونی درون پا نیز منسبط می‌شوند و مغز هم این پیام را دریافت می‌کند که وقت خوابیدن فرا رسیده است.

بعضی از مطالعات اخیر نشان داده‌اند که نوعی همبستگی بین انبساط رگ‌های خونی (vasodilation) و سریع‌تر به خواب رفتن وجود دارد. این یعنی افزایش انبساط در رگ‌های خونی پاها باعث می‌شود که ما سریع‌تر بخوابیم. علاوه بر این، وقتی که گرمای بدن افزایش پیدا می‌کند، بدن برای خنک کردن خودش تلاش می‌کند و همین فرآیند به ما کمک می‌کند تا سریع‌تر به خواب برویم. این مساله برای افراد سرمایی از اهمیت بالاتری برخوردار است و می‌تواند تجربه خوابی آرام را برای آنها به دنبال داشته باشد.

منبع:newhealthadvisor



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha