رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: پرستاران کشور در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) در انتظار خبر خوشی از مسئولین بودند تا با روحیه وانگیزه مضاعف به ارائه خدمت به مردم ادامه دهند اما متاسفانه با چنین رویکردی این انگیزه در پرستاران از بین رفت.

بزرگترین ضربه به پرستاری در جلسه شورای عالی بیمه

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: پرستاران کشور در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) در انتظار خبر خوشی از مسئولین بودند تا با روحیه وانگیزه مضاعف به ارائه خدمت به مردم ادامه دهند اما متاسفانه با چنین رویکردی این انگیزه در پرستاران از بین رفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، عباس اسکندری  افزود: باتوجه به نارضایتی و شرایط فعلی حاکم در پرستاری کشور و فرارسیدن روز پرستار مسئولین وزارت بهداشت می بایست بیشتر از سازمان نظام پرستاری برای تصویب تعرفه های خدمات پرستاری در منزل عجله کنند  و ترک جلسه اختصاصی این موضوع به هر دلیلی قابل توجیه نیست وثابت می کند رویکرد وزارت بهداشت ، رویکرد حل مشکل جامعه پرستاری نیست.

وی تصریح کرد: پرستاران کشور در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب (س) در انتظار خبر خوشی از مسئولین بودند تا با روحیه وانگیزه مضاعف به ارائه خدمت به مردم  ادامه دهند اما متاسفانه با چنین رویکردی این انگیزه در پرستاران از بین رفت.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان اظهارداشت: تصویب تعرفه های خدمات پرستاری باعث کاهش پرداخت از جیب مردم ،ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری، ایجاد انگیزه در پرستاران، کاهش مدت زمان اقامت بیماران در بیمارستان ها ،کاهش هزینه های بیمه ها ،جبران درصدی از کمبود های نیروی انسانی وتخت های موجود در بیمارستانها و سایر کمبودهای بیمارستانی می شود.چرا وزارت از این موضوع استقبال نمی کند؟!!

وی خاطر نشان شد: آنچه در جلسه شورای عالی بیمه در تاریخ دوم بهمن اتفاق افتاد، نشات گرفته از اختلافات و چالش های موجود بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری است و متاسفانه دود این اختلافات به چشم پرستاران و مردم می رود.

اسکندری افزود: تضعیف نمایندگان پرستاران در سازمان نظام پرستاری توسط مجموعه معاونت پرستاری و تضعیف معاونت پرستاری توسط سازمان یک اشتباه محض است و باعث آسیب جدی به پرستار و پرستاری می شود. همکاران سازمان و معاونت باید بدانند چند صباحی در سازمان و معاونت هستند ولی همیشه یک پرستارند و نباید خودشان را تضعیف نمایند.

وی ادامه داد: اگر هیات نمایندگان وزارت بهداشت به خاطر حضور نمایندگان جامعه پرستاری و یا حتی هر دلیل دیگر جلسه شورای عالی بیمه را ترک کردند ، این بزرگترین توهین و بزرگترین ضربه به پرستاری کشور و نوعی فرار از اجرای قوانین به حق پرستاری است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان یادآور شد: در شرایط کنونی  با توجه به اینکه رویکرد وزارت بهداشت رویکرد حل مشکل از جامعه پرستاری نیست و هیچ افق روشنی با روش های قبلی مشاهده نمی شود. سازمان باید روش مطالبه گری خود را تغییر دهد و با اتحاد و انسجام بین شورای عالی و هیئت مدیره ها و بدنه پرستاری از راه مجاری قانونی با جدیت بیشتر  پیگیر مطالبات پرستاران باشد و از هویت و کیان پرستاری صیانت وپاسداری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha