دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 20615

رییس شورای سیاستگذاری از ابتلای 40 درصد افراد 20 تا 69 سال كشور به درجه‌های مختلف پوكی استخوان و كمبود ویتامین D خبر داد و بر لزوم توجه به تغذیه صحیح در كشور تاكید كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا دكتر محمد باقر لاریجانی با اعلام راه‌اندازی شبكه ملی پوكی استخوان در كشور گفت: 2 میلیون نفر در كشور به علت پوكی استخوان در معرض خطر شكستگی استخوان هستند كه سالانه 36 هزار سال از عمر مفید مردم را از بین می‌برد.
دكتر لاریجانی اضافه كرد: 40 تا 80 درصد از مردم كشور هم با درجه‌های مختلف دچار كمبود ویتامین D هستند.
رئیس پژوهشكده غدد و متابولیسم افزود: یكی از بزرگترین پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشكده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشكی تهران پروژه غنی‌سازی شیر با ویتامین D است كه با كمك وزارت بهداشت در دست انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام راه‌اندازی یك سایت برای ارائه اطلاعات در زمینه پوكی استخوان به مردم افزود: تاكنون توسط این مركز 150 مقاله علمی به چاپ رسیده و دو برابر این تعداد مقاله در كنفرانس‌های علمی ارائه شده است، همچنین درمانگاه پوكی استخوان و نیز دو مركز سنجش پوكی استخوان راه‌اندازی شده است.
دكترلاریجانی با اشاره به همكاری گسترده این مركز با انجمن استئوپروز ایران افزود: دو سمینار بین‌المللی در زمینه پوكی استخوان امسال در تهران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این كه بیماری پوكی استخوان یكی از جدی ترین بیماریهای متابولیك است به دلایل ایجاد این بیماری پرداخت و گفت: مصرف غذاهای فست فود، كمبود مصرف ویتامین D و نداشتن تحرك، پوكی استخوان را به یكی از مسایل اصلی بهداشتی كشور تبدیل كرده و با توجه به این كه جامعه ما در مسیر سالمندی قرار دارد، توجه به این مساله از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha