چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 206360

موزها میوه های سالم و مفیدی هستند که ویتامین ها و ترکیبات مفید آن همیشه از بدن ما به خوبی محافظت می کنند. بدونیم به ۱۰ خواص مفید این میوه گرمسیری اشاره کرده است که تمام آن ها بستگی به رسیده بودن این میوه دارد. البته این بدین معنا نیست که نباید بعضی از موزها را مصرف کنید.

10 خاصیت موز که باید بدانید

سلامت نیوز: موزها میوه های سالم و مفیدی هستند که ویتامین ها و ترکیبات مفید آن همیشه از بدن ما به خوبی محافظت می کنند. بدونیم به ۱۰ خواص مفید این میوه گرمسیری اشاره کرده است که تمام آن ها بستگی به رسیده بودن این میوه دارد. البته این بدین معنا نیست که نباید بعضی از موزها را مصرف کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بدونیم، هر چه این میوه رسیده تر باشد تاثیر بیشتری روی سلامت بدن می گذارد.


جلوگیری از بیماری های سرطانی

موز دارای پروتئین خاصی است که به جلوگیری از بیماری های سرطانی کمک می کند. میوه های رسیده حاوی مقادیر بیشتری از این نوع پروتئین هستند. بنابراین توصیه می شود موزهایی مصرف کنید که پوست آن ها تیره شده یا لکه های سیاه دارد.

مبارزه با گرفتگی عضلات

یکی از رایج ترین دلایل زانو درد کمبود مواد معدنی در بدن است. با مصرف میوه هایی که همانند موز سرشار از پتاسیم و منیزیم هستند از درد و گرفتگی عضلات جلوگیری می کنید. به همین دلیل است که ورزشکاران این میوه را در برنامه غذایی شان دارند.

جلوگیری از بیماری های کلیه

غذاهای حاوی پتاسیم از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کنند. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که مصرف دائم موز از سرطان کلیه تا ۴۰ درصد جلوگیری می کند.

قلب سالم

به کسانی که فشار خون بالا دارند و در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارند پیشنهاد می شود برنامه های غذایی سرشار از پتاسیم مصرف کنند. با روزانه مصرف ۱٫۳ گرم پتاسیم از مشکلات قلبی جلوگیری کنید. برای این مقدار پتاسیم باید روزانه ۲ الی ۳ عدد موز بخورید. البته این مقدار به وزن شما نیز بستگی دارد.

رگ های تمیز

کلسترول اصلی ترین دلیل مشکل انسداد عروق است. موز حاوی ماده ای به نام فیتواسترول است که سطح کلسترول را در خون کاهش می دهد و سیستم قلبی عروقی بدن را سالم نگه می دارد.

معده سالم

برای کسانی که مشکل زخم معده دارند یا در معرض این بیماری قرار دارند خوردن موز پیشنهاد می شود. آن ها دارای آنزیم خاصی هستند که ترشح موکوس که از دیوارهای بطنی حفاظت می کنند را افزایش می دهند.

منبع انرژی

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در موز این میوه را به منبع انرژی تبدیل کرده است. کربوهیدرات های ساده سریع هضم می شوند و در صورت لزوم به سرعت منبع انرژی شما را پر می کنند.

روحیه خوب

موز حاوی دوپامین “هورمون شادی”  و مجموعه ویتامین های B است که روی سیستم عصبی تاثیر مثبت می گذارد. بنابراین موز در لیست میوه هایی قرار دارد که برای بهتر شدن روحیه می توانید استفاده کنید.

کمک به بیماری های دیابت

این میوه گرمسیری حاوی نوعی نشاسته مقاوم است و به کسانی که مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ هستند کمک می کند. ناگفته نماند که این ماده در موزهای سبز رنگ بیشتر یافت می شود.

لاغری

نشاسته مقاوم از ذخیره چربی در بدن جلوگیری می کند و مصرف انرژی را افزایش می دهد. بنابراین با خوردن میوه در کنار ورزش زودتر به نتیجه می رسید. روزانه ۱۰ گرم موز بخورید و در کنار آن ورزش کنید و عادت های غذایی تان را کنترل کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha