یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بعضی از مواد غذایی در دوران کودکی سلامت چشم شما در سنین بالاتر را تضمین می کند.

تضمین سلامت چشم با این مواد غذایی

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بعضی از مواد غذایی در دوران کودکی سلامت چشم شما در سنین بالاتر را تضمین می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نفل از باشگاه خبرنگاران، لیلا رنجبر متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه مصرف بعضی مواد غذایی و میوه جات بر سلامت چشم تاثیر بسزایی دارد، گفت: با افزایش سن قدرت بینایی افراد کاهش می یابد به همین دلیل با مصرف مواد غذایی مفید و موثر در دوران کودکی و نوجوانی سلامت چشم خود را در دوران بزرگسالی تضمین کنید.


وی با بیان اینکه مصرف کلم بروکلی باعث افزایش ویتامین A، D و آنتی اکسیدان بدن می شود، اظهار داشت: خواص موجود در لوبیا همچون طب گرم، ادرارآور، کاهش سنگ کلیه، فشار خون و کلسترول در زمان مصرف سلامت چشم ها را در سنین بالاتر بهبود می بخشد.


رنجبر بیان کرد: ماده بتاکاروتن موجود در زردآلو حین استفاده باعث درمان شب کوری مبتلایان می شود.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه مصرف لوبیا باعث کاهش بیماری های همچون قلبی، ریوی، یبوست و بعضی از سرطان ها می شود، افزود: استفاده از این ماده غذایی برای مبتلایان به نقرس و گروه های خونی A ،O و AB ممنوع است.


وی با بیان اینکه مصرف بادام زمینی به دلیل وجود ویتامین E از بروز عارضه آب مروارید و رادیکال آزاد در چشم ها جلوگیری می کند، تاکید کرد: استفاده از برنج، نان و پاستای سبوس دار باعث افزایش قدرت بینایی در مصرف کنندگان می شود.


رنجبر با تاکید بر اینکه مصرف میوه جاتی مانند هویج و پرتقال باعث محافظت از سرخرگ های چشم در برابر هرگونه آسیب می شود، اظهار کرد: ماهی سالمون حاوی موادی مانند امگا۳، ویتامین D ،E و پروتیین است که مصرف این ماده غذایی باعث مقاومت چشم در برابر نفوذ آب مروارید می شود.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی یادآور شد: برای جلوگیری از هرگونه آسیب به چشم از عواملی همچون ضربه به سر و چشم، قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و باد شدید، استفاده زیاد از کامپیوتر و موبایل و مطالعه در نور کم، دوری کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha