در صورتی که کارخانه‌های غذاسازی به محصولات خود نمک اضافه نکنند، از بیش از یک پنجم مرگ‌ و میرهای جهان که بر اثر حمله قلبی به وجود می‌آید پیشگیری می‌شود.

استفاده کمتر از نمک از یک پنجم مرگ و میر ها کم میکند
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین ممنوع کردن اضافه کردن نمک به مواد غذایی، چیپس‌ها و ساندویچ‌ها می‌تواند زندگی ده‌ها هزار نفر را در کشور انگلستان از مرگ بر اثر سکته و حمله قلبی نجات دهد. تحقیقات نشان می‌دهد این قانون بیش از 20 برابر موثرتر از توصیه‌های غذایی می‌تواند به نجات جان انسان‌ها کمک کند.
حمله قلبی و سکته بزرگ‌ترین قاتل انسان در بریتانیا هستند و سالانه 230 هزار نفر را به کام مرگ می‌کشد. اما محققان معتقدند فقط با خوردن نمک کم‌تر می‌توان از یک پنجم مرگ‌های جهان پیش‌گیری کرد. نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود که این موضوع نیز به نوبه خود احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
کارشناسان توصیه می‌کنند میزان نمک مصرفی هر شخص نباید از 6 گرم در هر روز بیش‌تر شود، در حالی که متوسط مصرف این ماده در انگلستان نزدیک به 9 گرم است.
بسیاری از مواقع شما با خوردن یک ساندویچ یا یک پیتزا نیمی از مقدار توصیه شده در روز نمک مصرف می‌کنید، چرا که این غذاها تقریبا نزدیک به 3 گرم نمک در خود دارند. اما در صورتی که میزان نمک به کار رفته در این محصولات کم‌تر شود میزان مرگ و میر بر اثر بیماری‌های قلبی نزدیک به 18 درصد کاهش پیدا می‌کند.
لیندا کوبیاک از دانشگاه کوئین‌لند در این باره گفت: کارخانه‌های غذاسازی فقط این هدف را دنبال می‌کنند تا میزان فروش خود را افزایش دهند، اما در عین حال آن‌ها باید بدانند که نسبت به جامعه هم مسوول هستند. حفظ سلامت مردم از مهم‌ترین اهداف هر صنعت در حال فعالیت در یک کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha