می‌گویند «هر از گاهی بایست و گلی بو کن». البته در اینجا بو‌کردن گل در معنای واقعی مد نظر ما نیست، بلکه منظور از این جمله این است که در لحظه زندگی کنید و قدر زمان حال و آنچه را که در اختیار دارید بدانید.

چگونه زندگی کنید و قدر آنچه را که دارید بدانید

سلامت نیوز: می‌گویند «هر از گاهی بایست و گلی بو کن». البته در اینجا بو‌کردن گل در معنای واقعی مد نظر ما نیست، بلکه منظور از این جمله این است که در لحظه زندگی کنید و قدر زمان حال و آنچه را که در اختیار دارید بدانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پنجره خلاقیت، بنابراین اجازه دهید از شما بپرسم که آیا تا به حال ایستاده‌اید تا گلی بو کنید؟

ممکن است به سادگی اسیر برنامه‌ریزی برای آینده‌تان شده و فراموش کرده باشید که از اتفاقات شگفت‌انگیز زندگی روزمره لذت ببرید.

می‌خواهم سه نکته را با شما در میان بگذارم تا بتوانید در لحظه زندگی کنید و از آن لذت ببرید.

    خودآگاهی‌تان را افزایش دهید.

اولین کاری که  در لحظه حال باید انجام دهید این است که به فردی خودآگاه تبدیل شوید.

باید واقعا بدانید چه کسی هستید و چه نوع تفکری دارید تا بتوانید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارید، زیبایی زندگی‌تان را درک کنید و شاد باشید. هرچه که هستید و هرکجا که قرار دارید، به خاطر خودتان است.

خود شما باعث شده‌اید که به جایگاه فعلی‌تان در زندگی برسید. این جایگاه نتیجه انتخاب‌ها و تصمیماتی است که در زندگی گذشته گرفته‌اید. اگر می‌خواهید در آینده جایگاه متفاوتی در زندگی داشته باشید، باید همین الان انتخاب‌های جدید و بهتری داشته باشید و تصمیمات بهتری  در زندگی اتخاذ کنید.

    ویژگی‌های طبیعی وجودی‌تان را بپذیرید.

در مرحله بعد باید حالت و ویژگی طبیعی خود را قبول کنید. زندگی موهبت شگفت‌انگیزی است که باید به شکلی شگفت‌انگیز با آن برخورد کنید. میزان سلامتی، زیبایی و ماهیت وجودی خود را بپذیرید.

سعی کنید با میزان لذتی که می‌برید و تعداد دفعاتی که در روز از ته دل می‌خندید، هماهنگ باشید تا رضایت کاملتان را از جایگاه خود در زندگی نشان دهید. این موقعیت‌های شاد را به رسمیت بشناسید و هر بار که رخ می‌دهند، سپاسگزار باشید.

اگر یاد بگیرید که همیشه با احساس قدردانی و سپاسگزاری به این موقعیت‌ها بنگرید، عادت مثبتی در وجود خود ایجاد کرده‌اید که همیشه باعث شادی بیشتر شما خواهد شد.

    رویکردی قدرشناسانه  داشته باشید.

در نهایت، اگر می‌خواهید واقعا احساس خوبی  داشته باشید، باید نگرش قدرشناسانه‌ای در پیش بگیرید.

اگر عادت کنیدقدرشناس باشید و از اطرافیانتان تشکر کنید و حتی به خاطر تمام کارها و تصمیمات خوبی که گرفته‌اید، از خودتان نیز قدرشناسی کنید، جنبه مثبتی در شخصیتتان پرورش پیدا می‌کند که باعث می‌شود بتوانید به خوبی در زمان حال زندگی کنید.

نگرش قدرشناسانه شما را خونگرم‌تر، مهربان‌تر و اصیل‌تر می‌کند. این نگرش میزان حساسیت و آگاهی شما را نسبت به اطرافیان و محیط شما افزایش می‌دهد.

هر چه قدرشناس‌تر باشید، و قدردانی بیشتری از خود نشان دهید، زندگی‌شما شادتر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

زمانی که سپاسگزار اطرافیانمان باشیم و این نگرش را به طور مرتب به آنها نشان دهیم، می‌توانیم زندگی دیگران و خودمان را دستخوش تحولات مثبتی کنیم.

هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید با خود بگویید: «مطمئنم که امروز اتفاق خوبی برای من  خواهد افتاد.»

این جمله را بارها و بارها تکرار کنید.

یادداشتی از برایان تریسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha