یک روزنامه غربی از وجود شواهدی خبر داد که نقش صلحبانان سازمان ملل متحد در شیوع و انتقال بیماری مهلک وبا در هائیتی را ثابت می کند.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از روزنامه ایندیپندنت، به رغم آنکه در روزهای گذشته مقامات سازمان ملل منکر نقش صلحبانان این سازمان در شیوع و انتقال بیماری وبا در هائیتی بودند اکنون شواهدی در دست است که این موضوع را ثابت می کند.

از همین رو سازمان ملل با انجام تحقیقات درباره نقش صلحبانان این سازمان در شیوع بیماری وبا در هائیتی موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، آن دسته از صلحبانان سازمان ملل که از نپال به هائیتی آمده اند عامل انتقال بیماری وبا در این کشور بوده اند.

دلیل این پیده آن است که در تابستان سال جاری چندین مورد بیماری وبا در نپال گزارش شد که برخی از آنها در نزدیکی محل استقرار صلحبانان سازمان ملل بود.

بر همین اساس هرچند بیماری وبا در نپال کنترل شد اما ممکن است که صلحبانان سازمان ملل به طور ناخواسته عامل انتقال این بیماری از نپال به هائیتی بوده باشند.  

تا کنون بیش از 13 هزار نفر در هائیتی به بیماری وبا مبتلا شده اند و شمار افرادی که در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند در حال نزدیک شدن به دو هزار نفر است.

گفتنی است بدلیل کمبود امکانات بهداشتی در هائیتی روزانه به طور متوسط ۶۶ نفر بر اثر وبا جان خود را از دست می دهند. تاکنون ابتلای ۱۲ هزار و ۳۰۳ تن از ساکنان مناطق زلزله زده هائیتی به بیماری وبا تایید شده است. در عین حال مقامهای بهداشتی این کشور از در معرض خطر بودن دستکم ۲۰۰ هزار تن از این افراد خبر می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha