سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 214496

افرادی که دچار مشکلات عروقی هستند و خون‌رسانی درستی در بدن آنها انجام نمی‌شود معمولا دچار گرفتگی عضلات و ورم پا می‌شوند. ورزش‌های خاص می‌تواند به این افراد کمک کند تا خون‌رسانی در بدن را بهبود بخشند.

چهار حرکت ورزشی برای افزایش جریان خون

سلامت نیوز:افرادی که دچار مشکلات عروقی هستند و خون‌رسانی درستی در بدن آنها انجام نمی‌شود معمولا دچار گرفتگی عضلات و ورم پا می‌شوند. ورزش‌های خاص می‌تواند به این افراد کمک کند تا خون‌رسانی در بدن را بهبود بخشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، حدود یک چهارم آمریکایی‌ها دچار مشکلات عروقی هستند. ورزش‌های مختلف می‌تواند جریان خون در بدن را بهبود ببخشد.

1ـ پیاده روی:

پیاده روی یکی از راحت‌ترین ورزش‌هاست. این ورزش جریان خون را افزایش می‌دهد. می‌تواند پیاده‌روی را در زندگی عادی افزایش دید برای مثال به جای آسانسور از پله استفاده کنید. حتی میزان کمی پیاده‌روی در روز می‌تواند برای شما مفید باشد.

2ـ حرکت دوچرخه:

بر روی کمر بخوابید و دست‌ها را در کنار بدن قرار دهید. پاها را از روی زمین بلند کنید و حرکت دوچرخه انجام دهید. این کار باعث افزایش جریان خون می‌شود.

3ـ حرکت بالا بردن پاها:

در حالتی شبیه حرکت قبل قرار بگیرید. یک پا را از روی زمین بلند کنید و چند ثانیه نگه دارید. قسمت پایین کمر در این حرکت باید بر روی زمین باشد. پا را پایین بیاورید تا جریان خون بر پا باز گردد. سپس این حرکت را دوباره تکرار کنید. این حرکت را بر روی پای دیگری نیز انجام دهید.

4ـ حرکت خم کردن زانو:

هنگامی که بر روی زمین دراز کشیده‌اید یک پا را خم کنید و به سمت سینه و شکم ببرید. چند لحظه پا را در این حالت نگه دارید و دوباره آن را باز کنید. این حرکت را با آرامش انجام دهید.

این چهار حرکت باعث می‌شود که درد در پاها کمتر شود. بهتر است غذاهایی که سدیم کمتر دارند و فیبر زیاد دارند مصرف کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha