رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش ۱۳ درصدی تلفات ترافیکی در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد ۷۲ درصد کشته‌شدگان سوانح ترافیکی نوروزی مرد بودند.

کاهش ۱۳ درصدی تلفات ترافیکی نوروز/ ۷۲ درصد متوفیان مرد بودند

سلامت نیوز: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش ۱۳ درصدی تلفات ترافیکی در طرح نوروزی امسال خبر داد و گفت: آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد ۷۲ درصد کشته‌شدگان سوانح ترافیکی نوروزی مرد بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، احمد شجاعی در جلسه هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی با اشاره به کاهش آمار تلفات ترافیکی در فروردین‌ماه امسال اظهار داشت: در فروردین‌ماه 96 شاهد کاهش قابل توجه تلفات ترافیکی به نسبت مدت مشابه سال قبل بودیم و تعداد تلفات ترافیکی در این ماه از 1327 نفر در سال 95 به 1164 نفر در سال جاری رسید که نشان از کاهش 13 درصدی تلفات سوانح ترافیکی در فروردین‌ماه دارد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به تحلیل آمار سوانح ترافیکی در طرح نوروزی از وقوع بیشترین تلفات ترافیکی در روزهای 29 و 26 اسفندماه خبر داد و افزود: آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که 42 درصد تلفات ترافیکی به دنبال برخورد دو وسیله نقلیه، 28.6 درصد براثر واژگونی و 18.6 درصد براثر برخورد با عابرین رخ داده است و این در حالی است که 29 درصد جانباختگان حوادث ترافیکی طرح نوروزی، در سنین 30 تا 49 سال قرار داشتند.

وی اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد  72 درصد کشته‌شدگان سوانح ترافیکی در نوروز امسال مرد بوده و 46 درصد این افراد دارای تسهیلات پایین‌تر از دیپلم بودند.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش‌های به دست آمده 53 درصد متوفیان در این طرح در محل، 7.4 درصد در حین انتقال و حدود 38 درصد در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha